Największa liczebność "złotej algi" w Odrze utrzymuje się w Bytomiu Odrzańskim, Słubicach i Widuchowej; trend wskazuje na znaczący spadek populacji w nurcie rzeki - poinformował w piątek resort klimatu i środowiska.
Podczas panelu „Modernizacja Marynarki Wojennej RP” w trakcie Defence24 Days odbyła się dyskusja z udziałem przedstawicieli polskiej Marynarki Wojennej, Agencji Uzbrojenia i firm z branży zbrojeniowej na temat inwestycji w morski rodzaj sił zbrojnych. W trakcie rozmowy poruszono szereg tematów, w tym aktualny stan programu „Orka”.
Prom, który tego lata uzupełni flotę Polferries, w najbliższą niedzielę wczesnym rankiem wyruszy ze stoczni i uda się na pierwsze próby morskie. Specjalnie na to przejście od początku marca trwa pogłębianie kanału łączącego stocznię z Morzem Adriatyckim. Ważnym momentem będzie ostatni etap przeprawy, znajdujący się w miejscowości Porto Levante we Włoszech. Varsovia będzie jak dotychczas największą jednostką, która opuści stocznię Cantiere Navale Visentini.
Działania mające na celu zapobieganie oraz eliminowanie zagrożeń spowodowanych składowaniem lub występowaniem amunicji w wodach Bałtyku mają długą historię sięgającą bezpośrednio okresu prowadzenia walk w czasie I i II wojny światowej. Polskie ośrodki naukowo-badawcze aktywnie uczestniczą w realizacji tego rodzaju przedsięwzięć. Artykuł jest kontynuacją publikacji zamieszczonej kilka tygodni temu i opisuje prace, które zostały wykonane w ostatnich dniach kwietnia 2023.
Określana najbardziej widowiskową inwestycją w Polsce zmierza ku końcowi. Jeszcze w tym roku mają popłynąć pierwsze statki przez kanał po przekopie Mierzei Wiślanej. Nowa droga morska nie tylko skróci wiele tras, ale i znacząco wpłynie na lokalny krajobraz turystyczny. O to, jakie nadzieje w związku z inwestycją widzą dla siebie m.in. Frombork, Elbląg, Sztutowo i Krynica Morska, zapytaliśmy włodarzy miejscowości. Głos oddaliśmy również ekspertom z urzędu i naukowcom.
„Miejsca zatopienia amunicji chemicznej stanowią trudne do kontrolowania rozproszone punktowe źródła skażeń o nieznanej wielkości. Ponadto mają duże negatywne oddziaływanie na gospodarkę, co powoduje, że Morze Bałtyckie jest mniej bezpieczne i potencjalnie bardziej kosztowne pod kątem inwestycji.”
Obecnie nie ma warunków do prowadzenia lodołamania na Wiśle w rejonie Płocka – podały we wtorek Wody Polskie. Według prezydenta Płocka, lodołamanie jest tam konieczne ze względu na zator lodowy, który utworzył się na rzece poniżej miasta i powoduje przybór wody.
Lodołamacze Wód Polskich, które od połowy ubiegłego tygodnia pracowały w środkowym biegu Wisły, w tym w rejonie Płocka (Mazowieckie), przerwały pracę z powodu niskich temperatur. W Kępie Polskiej, gdzie wcześniej przepływ wody blokował śryż lodowy, Wisła utrzymuje się poniżej stanu ostrzegawczego.
W Kępie Polskiej (Mazowieckie) poziom Wisły po trwającym od kilku dni wezbraniu, które spowodował nagromadzony śryż lodowy, znacznie się obniżył. W rejonie Płocka w czwartek, podobnie, jak dzień wcześniej, kruszenie lodu na rzece kontynuują lodołamacze.
W związku z przyborem Wisły w Kępie Polskiej (Mazowieckie) spowodowanym nagromadzonym tam śryżem lodowym, który utrudnia swobodny przepływ wody, w środę ogłoszono alarm przeciwpowodziowy w gminie Bodzanów. Lodołamacze wysłane do akcji z Włocławka dopłynęły do Płocka.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy