Promy Viking Line, obsługujące trasę do Turku, zredukują swoje emisje o 90%, gdy po raz pierwszy przez cały tydzień będą zasilane wyłącznie biogazem. Podczas tygodnia, który rozpocznie się 29 sierpnia fińskim Dniem Morza Bałtyckiego, Viking Glory i Viking Grace zademonstrują, jak ma wyglądać przyszłość pierwszego ekologicznego korytarza żeglugowego na tym akwenie.
Strajk fińskich dokerów, skierowany przeciwko proponowanym przez rząd zmianom prawa, zostanie przedłużony. Strajkuje 7 tys. pracowników, import i eksport w dużej mierze został zatrzymany.
Od wtorku do czwartku trwały w Warszawie targi TransLogistica Poland – największe w regionie wydarzenie biznesowe dla branży TSL. W halach EXPO XXI opowiedzieć o sobie chciały też firmy związane z transportem morskim.
Kilka firm oferujących usługi żeglugowe z użyciem promów padło ofiarą hakerskiego ataku DDOS. w wyniku przeciążenia wiele stron było niedostępnych, przez co utrudniono dostęp do rezerwacji rejsów i zakupów biletów.
Na Bałtyku zainicjowano powstanie pierwszego morskiego korytarza. A właściwie dwóch korytarzy. Z inicjatywy władz Tallina i Helsinek z udziałem zarządów portów i operatorów promowych powstała inicjatywa utworzenia morskiego zielonego korytarza łączącego porty po przeciwnych stronach Zatoki Fińskiej. Połączenia Helsinki – Tallinn i Vuosaari – Muuga mają w niedługim czasie być neutralne dla środowiska.
Pasażerowie fińscy korzystający z transportu morskiego po raz drugi z rzędu uznali Viking Line za najbardziej zrównoważoną firmę żeglugową obsługującą połączenia między Finlandią a Szwecją. Prawie połowa osób, które wypełniły ankietę, wybierze w przyszłości jeszcze bardziej przyjazne dla klimatu środki transportu, a dwie trzecie są gotowe dopłacić do biletu, aby zmniejszyć niekorzystny wpływ statku na środowisko – wynika z najnowszego badania EPSI linii promowych Passenger Transport Ferries 2023.
W tym roku dobrze znana na Bałtyku firma Viking Line oferuje pasażerom możliwość zakupu biopaliwa w celu zrekompensowania surowca zużywanego podczas podróży. Wkrótce operator szwedzki będzie oferować podobne rozwiązanie klientom cargo. Biopaliwa mają więc perspektywy, a kombinacja handlowa zaproponowana przez przedsiębiorstwo może zwielokrotnić popyt na ten rodzaj paliw.
Pasażerowie fińskich linii Viking Line mają nie lada okazję – mogą (ale nie muszą) dopłacić do ceny biletu, by zmniejszyć emisje wyemitowane przez ich podróż.
Przychody na poziomie 3 669 mln euro i ich wzrost o 4,5% w porównaniu z I półroczem 2022 r. EBITDA 185 mln euro, przy marży EBITDA na poziomie 5% oraz portfelem zamówień na 88 statki i okręty o wartości 22 mld euro. Dołączając do tego zamówienia na projekty, systemy i wyposażenie, portfel kontraktów osiągnął na koniec czerwca br. wartość 34,2 mld euro – to najkrótsza recenzja możliwości jednej grupy stoczni w realiach europejskich. Zarząd Grupy Fincantieri ogłosił wyniki za pierwsze półrocze 2023 r.
W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o starcie sprzedaży biletów na serwis Dover-Calas na platformie Irish Ferries. Irlandzki przewoźnik już niedługo zacznie obsługiwać rejsy na tej popularnej trasie.
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem