Nurek Tomasz Stachura, szef ekspedycji, która kilka dni temu na dnie Bałtyku odkryła wrak XIX-wiecznego żaglowca wypełnionego butelkami szampana i wody mineralnej, poinformował, że jednostka mogła płynąć do cara Aleksandra II. Natomiast szampan mógł pochodzić z renomowanej francuskiej wytwórni.
Po udanym ataku ukraińskich dronów na prom kolejowy w porcie Kawkaz Rosja wycofała swoje okręty z Morza Azowskiego – oświadczył w czwartek rzecznik marynarki wojennej Ukrainy Dmytro Płetenczuk.
Nurkowie z Trójmiasta odkryli na dnie Bałtyku wrak XIX-wiecznego żaglowca wypełniony ok. setką butelek szampana i wody mineralnej. Szef ekspedycji szacuje, że jednostka mogła zatonąć w okolicy Szwecji między 1850 a 1876 rokiem.
Amerykańskie Biuro Bezpieczeństwa i Egzekwowania Prawa Ochrony Środowiska (Bureau of Safety and Environmental Enforcement, BSEE) poinformowało, że w związku z uszkodzeniem 13 lipca jednej z łopat turbiny powstającej morskiej farmy wiatrowej Vineyard Wind, zarządzono wstrzymanie prac. Ma to związek zarówno z bezpieczeństwem budowlańców, środowiska oraz mieszkańców wybrzeża. To kolejny problem, na jaki natrafia inwestycja w offshore wind na terenie USA.
Z uwagi na uszkodzenie obudowy czarne skrzynki z samolotu M-346 Bielik, który podczas treningu do lotów pokazowych uderzył w płytę lotniska w Gdyni Babich Dołach, zostaną przekazane do odczytu producentowi - podała prokuratura.
W opublikowanym 4 lipca dokumencie Biura Bezpieczeństwa Narodowego pt. "Rekomendacje do strategii bezpieczeństwa narodowego Rzeczpospolitej Polskiej" znalazły się najbardziej aktualne dane i sugestie dotyczące wzmocnienia ochrony państwa, jego obywateli i interesów. Wiele miejsca poświęcono w nim sprawom morskim, co wskazuje na wzrost świadomości dotyczącej roli morza, infrastruktury krytycznej oraz marynarki wojennej w systemie funkcjonowania kraju. Przedstawiamy wybrane aspekty z tej publikacji, dostępnej na stronie BBN.
Na trasie prowadzącej przez Morze Czerwone i Zatokę Adeńską nie ustają ataki ze strony jemeńskich bojowników. Huti atakują żeglugę od listopada ubiegłego roku i choć międzynarodowe zespoły okrętów dążą do utrzymania bezpieczeństwa, w tym powstrzymując większość ataków, kryzys nie ustaje. Nawet jeśli 1 na 100 okrętów zostałby uszkodzony, nie sprawia to, że czołowi armatorzy są już gotowi wrócić do poruszania się trasą w kierunku Kanału Sueskiego.
Z pomocą australijskich służb udało się ściągnąć uszkodzony patrolowiec typu Guardian, RFNS Puamau, który 11 czerwca, w trakcie dziewiczej podróży, utknął na płyciźnie, gdzie znajdują się rafy koralowe. Po kilku tygodniach udało się odzyskać jednostkę, niemniej nie wiadomo, czy powróci do regularnej służby, w której była faktycznie mniej niż miesiąc.
Przemieszczając się między konkretnymi akwenami rosyjskie okręty i statki są pilnie obserwowane przez państwa NATO. Regularnie wysyłają swoje jednostki, aby śledzić ich działalność oraz "eskortować", gdy przemierzają ich wody.
Akcje, w wyniku których uszkodzono kilkukrotnie infrastrukturę krytyczną na Morzu Bałtyckim wymusiły na państwach regionu zwiększenie czujności oraz większą aktywność w zakresie budowy świadomości na temat bezpieczeństwa morskiego. To oznacza także regularne działania, w które są zaangażowane siły marynarek wojennych oraz służb. Jak się okazuje, skala działań, o które jest posądzana Rosja, jest nawet większa niż przypuszczano.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi