Trwa śledztwo wyjaśniające śmierć członka załogi Stena Germanica, do którego doszło w czerwcu 2022 roku. Zdaniem szwedzkich służb do śmierci miało dojść w wyniku porażenia prądem, a nie jak dotąd uważano, z przyczyn naturalnych. Zdaniem Szwedzkiego Urzędu Badania Wypadków do tragicznego w skutkach wypadku miała doprowadzić wadliwa, niewykryta wcześniej usterka instalacji elektrycznych.
Trwają prace naprawcze łączącego Estonię z Finlandią, podmorskiego gazociągu Balticconnector, które mają zakończyć się 1 kwietnia br. - poinformował we wtorek dziennik "Postimees". Do uszkodzenia rurociągu doszło na początku października ub.r.
W naszych opracowaniach „Czarter na czas – klauzula „Off-hire” (Czarter na czas - klauzula "off-hire" Część I, Czarter na czas - klauzula Off-hire. Część II, Czarter na czas - klauzula "off-hire". Część III) dokonaliśmy szczegółowej analizy klauzul wyłączających czasowo obowiązek zapłaty przez czarterujących opłaty czarterowej („hire”). Wobec wielu pytań i komentarzy, które wywołały przedmiotowe opracowania, pozwolimy sobie na zbiorcze podsumowanie tego niezwykle istotnego zagadnienia kontraktowego.
Kolejny miesiąc roku – wrzesień, nie pozostał bez różnorodnych i niebezpiecznych zdarzeń szkodowych w żegludze. Ponownie dochodziło najczęściej do pożarów i kolizji. Zdarzyły się również wejścia na mieliznę i inne wypadki morskie. Łącznie we wrześniu odnotowano całkiem sporo, bo aż 76 wypadków morskich (w sierpniu odnotowano 65 takich zdarzeń).
Niemal rok w naprawie spędził najdroższy okręt w historii Royal Navy. Jak poinformowały służby prasowe brytyjskich sił morskich, lotniskowiec odzyskał sprawność po czasie spędzonym w naprawach i aktualnie jest w drodze do USA.
Po dziewięciu miesiącach napraw, w następstwie poważnej usterki wału prawej śruby napędowej, HMS Prince of Wales został wypuszczony z suchego doku w Rosyth na rzekę Forth. Daję to nadzieję, że lotniskowiec mający być morską dumą Wielkiej Brytanii i Royal Navy będzie mógł wrócić do regularnej służby.
W pobliżu Sankt Petersburga jacht z kilkoma osobami na pokładzie zaczął 21 lipca br. nabierać wody i tonąć. Pomimo wezwania na pomoc służb, te przybyły dopiero po blisko pół godzinie od nadania sygnału. W wyniku tego jedna osoba zmarła, a inne są w ciężkim stanie.
Jedyny rosyjski lotniskowiec, który jest bardziej bolączką niźli podporą Marynarki Wojennej Federacji Rosyjskiej, ma zapowiedziany termin powrotu do regularnej służby. Do 2024 roku ma zostać wzmocniony i w końcu zacząć wykonywać zadania statutowe.
Prawdopodobnie cyberatak z żądaniem okupu był przyczyną paraliżu największego pod względem tonażu ładunków japońskiego portu, w mieście Nagoja w środkowej części kraju - poinformowała w środę agencja Kyodo.
Marynarka Wojenna Federacji Rosyjskiej (Военно-Морской Флот Российской Федерации) bierze się za modernizację uzbrojenia swojego jedynego lotniskowca. Cieszący się złą sławą z racji na częste wypadki i potrzebne naprawy ma zostać wzmocniony i stanowić w końcu realną podporę morskich sił Rosji.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy