Kluby P&I oraz inni ubezpieczyciele zobowiązań z tytułu odpowiedzialności cywilnej („liability insurance”) są często przedmiotem tzw. „actio directa” (ang. „direct action”). Istota tego typu działań prawnych sprowadza się do tego, iż uprawniony do odszkodowania, w związku ze zdarzeniem objętym umową ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, może (na podstawie prawa właściwego dla miejsca z wystąpienia roszczenia) dochodzić roszczenia bezpośrednio od ubezpieczyciela (a nie od ubezpieczającego/ubezpieczonego, bezpośredniego sprawcę
Mieszkańcy Wyspy Nowakowskiej na Żuławach Elbląskich skarżą się, że podczas prac na rzece Elbląg powstały szkody spowodowane przez wykonawcę prac. Wykonawca prac na odcinku drogi wodnej przez Mierzeję zapewnia, że ureguluje wszystkie odszkodowania.
Druga edycja Kongresu Polskie Porty 2030 uwydatniła znaczenie kompleksowego podejścia do kwestii bezpieczeństwa. Od wyzwań geopolitycznych, przez zagadnienia ubezpieczeniowe, po nowoczesne technologie i inwestycje infrastrukturalne – kluczowe jest strategiczne planowanie i współpraca. Tylko poprzez zintegrowane działania można zapewnić stabilność operacyjną portów i bezpieczeństwo gospodarcze kraju.
Po blisko trzech miesiącach od głośnej katastrofy kontenerowiec M/Dali wyruszył do Norfolk w stanie Wirginia. Opuszcza tym samym okolice Baltimore, gdzie zakończono główne prace związane z odtworzeniem żeglugi na rzece Patapsco. Statek wciąż pozostaje uszkodzony, pozbawiony kotwic, z elementami gruzu oraz zniszczonymi kontenerami oraz ładunkiem, który przewoził w momencie wypadku. Pozostaje teraz pytanie, co stanie się z tą jednostką?
Międzynarodowa Organizacja Cyberbezpieczeństwa Morskiego (International Maritime Cyber Security Organisation) ma zająć się kwestiami zabezpieczenia gospodarki morskiej przed zagrożeniami sfery cyfrowej.
Podczas Kongresu Polskie Porty 2030 zostało też omówione zagadnienie bezpieczeństwa infrastruktury morskiej oraz żeglugi. Pojawiają się nowe zagrożenia, a instytucje i firmy muszą brać pod uwagę różne, współczesne zagrożenia, przygotować się do zarządzania kryzysowego i wdrażać rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz ochrony obiektów podwójnego zastosowania.
Pierwszy raz od czasu katastrofy z 26 marca, gdy zawalił się most Francis Scott Key, trasa żeglugowa prowadząca przez rzekę Patapsco do portu w Baltimore w stanie Maryland w USA ma zostać ponownie otwarte. Jak podkreślają służby zajmujące się rozbiórką, normalny ruch morski ma zostać przywrócony do końca maja, zgodnie z wcześniejszym planem.
PZU, wiodący polski ubezpieczyciel, uruchomił Platformę Cargo, system online do zawierania umów ubezpieczenia mienia w transporcie Cargo. To pierwszy element portalu self-service mojaFirma.pzu.pl, który ma na celu ułatwienie i przyspieszenie procesu ubezpieczeniowego dla klientów korporacyjnych i brokerów.
Amerykańskie służby rozpoczęły holowanie statku pływającego pod banderą Singapuru, który doprowadził do zawalenia się mostu Francis Scott Key, w wyniku której zginęło sześć osób, a dwie zostały ranne. Po ośmiu tygodniach kontenerowiec ma popłynąć do lokalnego terminalu morskiego.
W mediach społecznościowych pojawił się dokument brokera ubezpieczeniowego Mentor S.A., dotyczący sprawy ubezpieczenia budowanych okrętów programu "Miecznik". Firma odpowiedziała na zarzuty dotyczące zapłaty za usługę, choć jednostki jeszcze nie powstały.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju