• <
mewo_2022
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kongres Polskie Porty 2030: Defence & Risk Management

Podczas Kongresu Polskie Porty 2030 zostało też omówione zagadnienie bezpieczeństwa infrastruktury morskiej oraz żeglugi. Pojawiają się nowe zagrożenia, a instytucje i firmy muszą brać pod uwagę różne, współczesne zagrożenia, przygotować się do zarządzania kryzysowego i wdrażać rozwiązania w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz ochrony obiektów podwójnego zastosowania.

11.06.2024, 13:49
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Platforma Cargo od PZU – nowy self-serwis do ubezpieczenia ładunków w transporcie

PZU, wiodący polski ubezpieczyciel, uruchomił Platformę Cargo, system online do zawierania umów ubezpieczenia mienia w transporcie Cargo. To pierwszy element portalu self-service mojaFirma.pzu.pl, który ma na celu ułatwienie i przyspieszenie procesu ubezpieczeniowego dla klientów korporacyjnych i brokerów.

04.06.2024, 20:15
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ubezpieczenie "Miecznika" zgodne z prawem? Wraca temat zarzutów o nieprawidłowości przy zakupie

W mediach społecznościowych pojawił się dokument brokera ubezpieczeniowego Mentor S.A., dotyczący sprawy ubezpieczenia budowanych okrętów programu "Miecznik". Firma odpowiedziała na zarzuty dotyczące zapłaty za usługę, choć jednostki jeszcze nie powstały.

16.05.2024, 13:02
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Nieprawidłowości w Polskiej Grupie Zbrojeniowej? Zapłacono za ubezpieczenie fregat, choć budowa dopiero ruszyła

Polska Grupa Zbrojeniowa zapłaciła 157 mln zł za ubezpieczenie trzech fregat budowanych w ramach programu Miecznik, choć budowa pierwszego zaczęła się niedawno - poinformowali wiceministrowie obrony i aktywów państwowych Cezary Tomczyk oraz Marcin Kulasek.

09.05.2024, 16:21
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Bandera wygodna dla polskich armatorów i rządu. Jak przywrócić ją flocie handlowej?

Co roku Polska traci około 8 mld zł z powodu tego, że polska flota handlowa pływa pod obcymi banderami – to najkrótsza konkluzja konferencji „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!”, która odbyła się Wydziale Nawigacyjnym Uniwersytetu Morskiego w Gdyni 24 kwietnia 2024 roku.

28.04.2024, 23:55
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI

U podstaw wykształcenia się praktyki wydania ładunku bez konosamentu na podstawie Letter of Indemnity („LOI”), leżała i leży rozbieżność pomiędzy niewzruszanymi od XVIII wieku zasadami precedensowymi, nakładającymi na armatora/przewoźnika obowiązek wydania ładunku tylko na podstawie konosamentu (papieru wartościowego – „document of title”), ze zmieniającymi się realiami międzynarodowego obrotu handlowego.

26.04.2024, 13:38
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Konferencja Offshore Wind 2.0. Czy możliwa jest cyberbezpieczna infrastruktura krytyczna?

Ostatnim z wątków dyskutowanych podczas zorganizowanej przez Attis Broker konferencji Offshore Wind 2.0 było kwestia cyberbezpieczeństwo infrastruktury krytycznej.

01.04.2024, 10:00
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Konferencja Offshore Wind 2.0. Hydrotechnika dla MEW

Drugiego dnia konferencji Offshore Wind 2.0, organizowanej przez Attis Broker, podjęto wątek specjalistycznych konstrukcji portowych dla morskiej energetyki wiatrowej.

27.03.2024, 16:00
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Ubezpieczenia Kadłuba i Maszyn (Hull & Machinery) – podstawowe ryzyka morskie jednostek pływających

Każda jednostka pływająca po otwartych akwenach powinna mieć ubezpieczenie H&M, choć nie są to ubezpieczenia stricte obowiązkowe. Ubezpieczenie casco (H&M) mają zarówno jednostki przybrzeżne, jak holowniki, barki, dźwigi pływające pontony, jak również znacznie większe statki pełnomorskie typu tankowce, kontenerowce, samochodowce, chemikaliowce, promy czy też potężne statki pasażerskie.

25.03.2024, 09:45
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Konferencja Offshore Wind 2.0. Dostawcy niższego rzędu domagają się elastyczności

Drugi dzień konferencji Offshore Wind 2.0, organizowanej przez Attis Broker, rozpoczął się od niezwykle ważnego, a często pomijanego wątku dotyczącego tego, jak w obliczu mocno skonkretyzowanych wymogów kontraktowych swoją rolę widzą dostawcy niższego rzędu.

22.03.2024, 14:26

Dziękujemy za wysłane grafiki.