Przedstawiciele nordyckich ministerstw ds. klimatu i środowiska podpisali 3 maja deklarację w sprawie ekologicznej żeglugi w regionie nordyckim. W tym samym celu relację nawiązał Duński Urząd Morski oraz Maersk Mc-Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping. Celem jest wdrożenie zrównoważonych rozwiązań do sektora żeglugi.
Norwegia wysunęła się na czoło krajów modernizujących flotę promów. Polityka ekologiczna rządu i aktywność firm wywołała spodziewany efekt synergii.
Dwaj wiodący operatorzy promowi na kanale La Manche ogłosili dziś, że osiągnęli porozumienie w sprawie wzajemnego udostępnienia powierzchni ładunkowej na swoich promach. Ma to na celu zapewnienie wysokiego poziomu obsługi klientów i umocnienie pozycji kluczowej trasy promowej Dover-Calais.
Celem estońskiego kompleksu portowego jest bycie najbardziej innowacyjnym intermodalnym hubem na Morzu Bałtyckim, obsługującym zarówno pasażerów jak i zróżnicowaną paletę ładunków. Obecnie jest on też jednym z motorów napędowych estońskiej gospodarki.
Damen Shipyards Group podpisała kontrakt z holenderską spółką joint venture Aqualiner-Swets na budowę dziewięciu statków pasażerskich.
Przewoźnik promowy P&O Ferries kontynuuje przewozy frachtowe przez cały okres pandemii koronawirusa, zapewniając dostawy towarów pomiędzy Europą kontynentalną a Wielką Brytania oraz Irlandią. Armator stawia bezpieczeństwo kierowców frachtowych, pasażerów oraz załóg zawsze na pierwszym miejscu i dlatego zdecydowano o wprowadzeniu dodatkowych procedur czystości, dodatkowych środków zapewniających zachowanie dystansu społecznego oraz innych środków ostrożności.
Szwedzki operator promowy Stena Line potwierdził, że na stałe zamknie trasę promową z Trelleborga do Sassnitz.
3 stycznia rozpoczęły się prace pogłębiarskie w małym brytyjskim porcie, który miałby służyć jako wyjście awaryjne w przypadku braku umowy postbrexitowej. Po kilku dniach nieustannej krytyki brytyjski rząd ma w końcu chwile wytchnienia.
Już na początku października linia promowa Stena Line z Gdyni do Karlskrony wzbogaci się o czwarty prom pasażersko-frachtowy. Nowa jednostka, Stena Nordica, będzie kursować pięć razy w tygodniu w każdą stronę i zabierać nie tylko ładunki, ale również pasażerów i samochody osobowe.
DFDS w dalszym ciągu pozostanie operatorem na trasie Dieppe-Newhaven. Dotychczasowe porozumienie zakładało, że duński armator będzie na niej dziej działał do końca br. Już teraz wiadomo, że od stycznia przyszłego roku nic pod tym względem się nie zmieni.
Ceremonia wodowania brazylijskiej fregaty Tamandaré. Buduje ją TKMS
Ministerstwo Infrastruktury pracuje na rzecz przywrócenia dobrego stanu wód Kanału Gliwickiego i Odry
PGZ Stocznia Wojenna realizuje projekt w zakresie bezpieczeństwa pracy
Stocznia CRIST jako opera. Muzyka, solidarność i społeczna odpowiedzialność
Antonia Maersk ochrzczony. To kolejny statek giganta napędzany metanolem
I połowa 2024 roku ze wzrostami przeładunków w polskich portach