Marynarka Wojenna Ukrainy (Військово-Морські Сили ЗС України) zaprezentowała nagranie, na którym widać, jak z tureckiej stoczni wychodzi pierwsza z dwóch zamówionych korwet typu Ada, Hetman Iwan Mazepa (F211) celem odbycia kolejnych prób morskich, trwających od maja tego roku. W ten sposób kraj pokazuje dążenie do odbudowy swojego morskiego potencjału oraz zapewnienia bezpieczeństwa w domenie morskiej. To też dowodzi, że mimo sukcesów w wykorzystaniu dronów, władze nie rezygnują z inwestycji w klasyczne siły okrętowe.
Wiosną 1939 r. hasło "Żywe torpedy" nabrało rozgłosu po ogłoszeniu przez III Rzeszę roszczeń wobec Polski. Idea ochotników do samobójczych misji była potężną akcją propagandową, a nie pomysłem na skuteczną walkę z Niemcami - powiedział PAP historyk dr Marcin Kłodziński.
Szwecja ogłosiła nowy pakiet pomocy wojskowej mający na celu wzmocnienie obrony powietrznej Ukrainy. To dotąd największa kwota wsparcia od tego państwa, wynosząca ok. 1,16 miliarda euro.
W Sieci pojawiły się zdjęcia prezentujące jedną z dwóch korwet opartych na typie Ada, budowanych w Turcji dla Sił Morskich Ukrainy. Pierwsza z nich, Ivan Mazepa, rozpoczyna próby morskie. Wskazuje to na intensywny zakres prac nad okrętem, który w niedalekiej przyszłości ma stanowić trzon floty działającej pod niebiesko-żółtą banderą.
Instytut Historii i Dziedzictwa Marynarki Wojennej (NHHC) potwierdził lokalizację wraku okrętu podwodnego USS Harder (SS 257) z czasów II wojny światowej. Spoczywający na głębokości ponad 900 metrów pozostaje w wyjątkowo dobrym stanie, z widocznymi uszkodzeniami na rufie kiosku, spowodowanymi wybuchem ładunku głębinowego, który odpowiada za jego zatopienie i śmierć całej załogi.
W Gdańskim Parku Naukowo-Technologicznym odbył się 21 maja Dzień Przemysłu, w trakcie którego pochodząca z Korei Południowej stocznia Hanwha Ocean wraz z partnerami omówiła możliwości współpracy z polską branżą morską w ramach transferu technologii. Zaprezentowała również swoją ofertę dla polskiej Marynarki Wojennej w ramach programu „Orka”.
Jeden z najnowszych okrętów podwodnych Royal Navy przechodzi intensywne próby morskie na Atlantyku, które poprzedzają wejście do regularnej służby i przeznaczenie do wykonywania zadań zgodnie z przeznaczeniem.
Zakończyły się próby fabryczne silnika wysokoprężnego MTU 20V8000M71 przeznaczonego na pierwszą z trzech fregat Miecznik, budowanej od sierpnia ub. r. W niedalekiej przyszłości zostanie on dostarczony do gdyńskiej stoczni celem umieszczenia go w siłowni okrętowej.
W stoczni BAE Systems w Barrow-in-Furness po 11 latach prac stoczniowcy zaprezentowali jeden z najnowszych okrętów podwodnych, które mają chronić Wielką Brytanię. Działający "w pierwszej linii" HMS Agamemnon będzie pełnił rolę zarówno "miecza", jak i "tarczy", wykonując zadania na rzecz sił morskich tak w wariancie narodowym, jak i sojuszniczym.
Babcock International Group aktywnie wspiera konsorcjum PGZ-Miecznik w ramach programu dostawy trzech wielozadaniowych fregat dla polskiej Marynarki Wojennej, a wiedza i doświadczenie firmy mają pozwolić usprawnić realizację tego kluczowego dla polskiego bezpieczeństwa przedsięwzięcia.
Jacek Siewiera: Musimy zwrócić naszą uwagę w stronę Bałtyku
Statek Oceanograf po rejsie badawczym powrócił do Trójmiasta
Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa rozwija się. Formacja kupuje drony i planuje dalsze wydatki
V Polsko-Katarskie Forum Nowych Technologii. Zawarto porozumienie o współdziałaniu w branży stoczniowej
Wyjątkowy pokaz ukraińskiej korwety na próbach morskich. Kijów nie ogranicza się tylko do dronów
Royal Navy wysyła okręt aby wspomóc ofiary huraganu Beryl