Choć terminal intermodalny w podbydgoskim Emilianowie miał być jedną z kluczowych inwestycji na zapleczu trójmiejskich portów, która usprawniłaby transport ładunków nad morze, to okazuje się, że brakuje pieniędzy na funkcjonowanie spółki odpowiedzialnej za jego realizację. Potrzeba ok. 480 tys. zł rocznie. Ten tydzień może okazać się kluczowy dla losów projektu.
Pierwsza dyskusja podczas tegorocznego Kongresu Polskie Porty 2030 poświęcona była potencjałowi i perspektywom najważniejszych portów w kraju. W wielowątkowej rozmowie wzięli udział ich reprezentanci, a poprowadził ją Mateusz Kowalewski.
DP World, jeden z najważniejszych operatorów portowych i logistycznych na świecie, ogłosił znaczące inwestycje w Rumunii. Jedną z nich jest nowy terminal do przeładunków typu project cargo w porcie w Konstancy.
Znajdujące się w portach morskich w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie-Świnoujściu terminale przeładunkowe wygenerowały w 2023 roku 9,92 mld zł przychodu dla Skarbu Państwa z tytułu VAT, cła i akcyzy. Eksperci wskazują, że budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego i realizacja tzw. Trójportu może jeszcze te wpływy zwiększyć.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia otrzyma dofinansowanie na budowę terminalu intermodalnego przy Centrum Logistycznym Portu Gdynia.
Polska uzyskała największe ze wszystkich unijnych krajów dofinansowanie dla projektów realizowanych przy wykorzystaniu środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (ang. Connecting Europe Facility - CEF). Na wsparcie czterech inwestycji – drogowych, kolejowych oraz terminala intermodalnego, Komisja Europejska przyznała Polsce 129,4 mln euro, tj. ok. 550 mln zł. Dofinansowanie wynosi 50% kosztów kwalifikowanych, a więc całkowita wartość inwestycji to ok. 1,1 mld zł.
Szanowni Państwo, stało się – żyjemy w ciekawych czasach. 2023 rok w gospodarce morskiej w Polsce obfitował w wydarzenia warte odnotowania, a nie brakowało również momentów, które są najzwyczajniej w świecie ważne. Zapraszamy do przeglądu najważniejszych i najciekawszych wydarzeń, jakie miały miejsce w 2023 roku w kraju.
Kontrolowany przez chiński kapitał strategiczny port w Taranto na południu Włoch ma zostać, z poparciem USA, "odbity" przez polskie konsorcjum, które ma zainwestować w nadbrzeże 60 mln euro - napisał w czwarte dziennik "La Verita".
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił w marcu, że konsorcjum znanych w branży firm Morska Agencja Gdynia i Balta wygrało przetarg na najem blisko 5-hektarowej działki na terenie portu. Dziś zainteresowane strony podpisały umowę dzierżawy. Na działce stanie specjalistyczny magazyn.
Spółka Loconi Intermodal S.A. modernizuje i rozbudowuje terminal intermodalny w Radomsku. Pomoże on w transporcie kontenerów do i z polskich portów morskich.
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk