Budowa terminala offshore w Świnoujściu przebiega zgodnie z harmonogramem, ale zaczęła się o pół roku za późno, by zmitygować wszystkie ryzyka, jakie mogą pojawić się podczas prac. Dlatego Orlen zdecydował się na wykorzystanie portu w Rønne. Świnoujście nie będzie portem instalacyjnym dla pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej na żadnym etapie jej budowy. Posłuży jednak do budowy kolejnych.
Orlen poinformował, że budowa morskiej farmy wiatrowej Baltic Power rozpocznie się z portu w Rønne na Bornholmie. To z powodu ryzyka, że orlenowski port instalacyjny w Świnoujściu nie będzie gotowy w wystarczającym stopniu w momencie rozpoczęcia prac nad farmą. To trafne podsumowanie ciągnącego się od lat procesu planowania portów instalacyjnych w Polsce.
Na początku budowy morskiej farmy wiatrowej Baltic Power Orlen będzie wykorzystywał port w Ronne na Bornholmie jako terminal instalacyjny - poinformował we wtorek prezes koncernu Ireneusz Fąfara. Powodem jest opóźnienie w budowie terminala w Świnoujściu.
Rosnący udział energetyki wiatrowej w miksie wytwórczym podnosi poziom bezpieczeństwa energetycznego Polski - wskazują uczestnicy konferencji Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej (PSEW), która odbywa się w dniach 4-6 czerwca w Świnoujściu. Energia wiatrowa i jej pozytywny wpływ na rozwój społeczny i gospodarczy na poziomie lokalnym i centralnym to wiodący temat tego kongresu.
W dniach 10-11 czerwca w Sopocie odbędzie się druga edycja Kongresu Polskie Porty 2030. Ogólnopolska konferencja skoncentrowana na sektorze portów i terminali, transporcie i logistyce morskiej, bezpieczeństwie, budownictwie i energetyce morskiej na stałe weszła do kalendarza branży i po raz kolejny będzie jednym z najważniejszych wydarzeń gospodarczych w regionie. Ostatnia szansa na rejestrację - https://kongrespolskieporty2030.gospodarkamorska.pl/rejestracja
– Najważniejsze jest to abyśmy wzmacniali polskie porty infrastrukturalnie. Mają bowiem kluczowe znaczenie dla przewozu ładunków, również w kontekście odbudowy Ukrainy. Wojna się kiedyś skończy – podkreśliła Dorota Pyć, prezes Portu Gdańsk podczas XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
- Najważniejsze jest to abyśmy wzmacniali polskie porty infrastrukturalnie. Mają bowiem kluczowe znaczenie dla przewozu ładunków, również w kontekście odbudowy Ukrainy. Wojna się kiedyś skończy – podkreśliła Dorota Pyć, prezes Portu Gdańsk podczas XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. W ocenie ekspertów budowa efektywnej infrastruktury transportowej w Europie Centralnej wymaga współpracy międzynarodowej oraz zaangażowania środków publicznych i prywatnych zapewniając nie tylko rozwój gospodarczy, ale również bezpi
W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongresu Polskie Porty 2030. Partnerem strategicznym wydarzenia jest Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.
Już blisko 400 uczestników zarejestrowało się na Kongres Polskie Porty 2030, który odbędzie się w dniach 10-11 czerwca w Sopocie. Druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów i terminali morskich, budownictwa morskiego, energetyki morskiej oraz transportu i logistyki to jedno z najważniejszych wydarzeń gospodarczych w regionie. Do końca kwietnia obowiązuje obniżona cena udziału w Kongresie.
Znaczenie morskich elektrowni wiatrowych dla systemu energetycznego Polski na stałe zagościło w świadomości opinii publicznej Polaków. Coraz więcej osób wie bądź choć kojarzy czym jest przemysł offshore, hydrotechnika morska i jak jest skomplikowana. Do posadowienia i eksploatacji farm wiatrowych na morzu potrzeba specjalistycznych statków, instalacji oraz osób je obsługujących. By tego dokonać niezbędne są do tego celu stosowne bazy w portach.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości