W 2021 roku Polska importowała 8,3 mln ton węgla z Rosji - o 3,1 mln ton więcej niż w roku 2016 - podali w poniedziałek posłowie KO: Dariusz Joński i Michał Szczerba. Według nich, Polska w dalszym ciągu, pomimo wojny w Ukrainie, importuje z Rosji duże ilości tego surowca.
Trzy aluminiowe łodzie płaskodenne o łącznej wartości 300 tys. zł zostały zakupione do Nadbużańskiego Oddziału SG. Jak zaznaczyła rzeczniczka SG por. Anna Michalska, dzięki nim funkcjonariusze będą mogli jeszcze skuteczniej patrolować rzekę graniczną Bug.
Polska, dzięki swojemu centralnemu położeniu w Europie oraz faktowi, że znajduje się na styku dwóch systemów rozstawu szyn kolejowych, jest krajem tranzytowym dla większości transportów z Chin na Stary Kontynent. Z roku na rok jednak jej udział w przejazdach w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku maleje. Winne są niedostateczne możliwości infrastrukturalne i operacyjne punktu przeładunkowego w Małaszewiczach, położonego kilkanaście kilometrów od granicy z Białorusią. Sytuację dodatkowo komplikuje napięta sytuacja ze wschodnim sąsiadem
11 października spółka CARGOTOR złożyła do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej (MFIPR) wstępny wniosek o dofinansowanie projektu: „Modernizacja infrastruktury kolejowej w Rejonie Przeładunkowym Małaszewicze korytarza nr 8 linii towarowych na granicy UE z Białorusią”. Akceptacja wniosku pozwoli na skuteczne sfinansowanie budowy Parku Logistycznego w Małaszewiczach.
Pozwolenie na budowę największego w Europie parku logistycznego w Małaszewiczach w powiecie bialskim wydał wojewoda lubelski. Pokłosiem ma być najnowocześniejszy hub przeładunkowy towarów pomiędzy Azją a Europą. Inwestycję skomentował również prezes Cargotor sp. z o.o..
Pandemia nie spowolniła rozwoju transportu intermodalnego, którego udział w kolejowych przewozach towarowych przekroczył w ub. roku 10 proc. masy przewożonych ładunków – podał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Resort pracuje nad dokumentem określającym kierunki rozwoju takiego transportu.
Okres pandemii koronawirusa związany z ograniczeniem przewozów lotniczych, morskich i samochodowych między Europą i Chinami przyczynił się do wzrostu znaczenia transportu kolejowego. Niedawne wydarzenia na Kanale Sueskim dodatkowo udowadniają, że złoty wiek dla kolei może być dopiero przed nami.
Rada Ministrów przyjęła we wtorek wykaz inwestycji towarzyszących budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego - poinformował CIR. Chodzi o nowe linie kolejowe; budowę i przebudowę dróg publicznych oraz powstanie urządzeń i obiektów do obsługi ruchu lotniczego.
Wzrost przewozów kolejowych UE-Chiny jest szansą na rozbudowę i większe znaczenie Polski jako hubu transportowego - informuje Polski Instytut Ekonomiczny. Polska zajmuje jedno z ostatnich miejsc w UE pod względem udziału przewozów kolejowych w handlu zagranicznym.
Łączne koszty finansowania I etapu Centralnego Portu Komunikacyjnego w latach 2020-2023 oszacowano na ok. 12,8 mld zł - poinformował CIR. Zaplanowane na ten okres inwestycje będą realizowane głównie z wyemitowanych skarbowych papierów wartościowych.
Prokuratura wszczęła śledztwo po pożarze magazynu w Nowym Porcie
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody