Przy założeniu utrzymania się do końca tego roku wysokich cen transportu morskiego, inflacja bazowa będzie wyższa w najbliższych kwartałach o 0,3 pkt. proc. - prognozują analitycy z Banku Pekao. Zauważyli, że średnia cena transportu 40-stopowego kontenera wzrosła o ponad 120 proc. od początku roku.
Podczas tegorocznej konferencji PSEW w Świnoujściu, Piotr Ostrowski, zastępca dyrektora projektu Baltic Power, opowiedział o postępach w realizacji najbardziej zaawansowanego projektu offshore wind w Polsce. Prace przebiegają bez zakłóceń, a już w przyszłym roku możemy spodziewać się pierwszych widocznych efektów na morzu.
Chcąc chronić swoje statki oraz okręty obecne w Noworosyjsku Rosjanie mają nie tylko fortyfikować tamtejszy port morski, ale też stawiać zagrody minowe. Służba Bezpieczeństwa Ukrainy oraz działający na Krymie ruch oporu ATESZ donoszą, że w rejonie mają działać okręty desantowe, prawdopodobnie wykorzystywane do zrzutów min morskich.
Państwowa Agencja ds. Zamówień Zbrojeniowych Korei Południowej poinformowała, że w stoczni w Geoje odbyła się ceremonia położenia stępki pod drugi z trzech zamówionych okrętów podwodnych serii KSS-III Batch-II. To najnowsze jednostki przeznaczone dla Marynarki Wojennej Republiki Korei, która dąży do zwiększenia zdolności podwodnych celem przeciwstawienia się zagrożeniom ze strony północnego sąsiada. Budowa jest o tyle interesująca, że podobne okręty stanowią "towar eksportowy" firmy, oferowane także Polsce.
Rohde & Schwarz poinformował 9 lipca o podpisaniu kontraktu z Polską Grupą Zbrojeniową w sprawie programu "Miecznik", obejmującego dostawy wyposażenia dla trzech wielozadaniowych fregat dla polskiej Marynarki Wojennej. Firma z Niemiec ma być partnerem systemowym i integratorem architektur bezpiecznej łączności i elektronicznych środków wsparcia na okrętach, które wejdą w skład Dywizjonu Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów i będą stacjonować w Porcie Wojennym Gdynia.
Fincantieri i Marc-Henry Cruise Holdings LTD, współwłaściciel Four Seasons Yachts, świętowali w stoczni we włoskiej Ankonie położenie stępki pod jacht Four Seasons I. Ma być to pierwszy ultra-luksusowy statek budowany dla tej firmy. Jej przedstawiciele określają to jako "spełnienie marzeń" i początek nowej drogi w historii przedsiębiorstwa związanego dotąd przede wszystkim z branżą hotelarską.
St. Johns Ship Building, zakład w Palatka na Florydzie należący do Americraft Marine ogłosił dostarczenie Atlantic Resolute, pierwszej z dwóch jednostek Chartwell Ambitious-Class Crew Transfer Vessels (CTV) zgodnych z Jones Act, zamówionych przez Atlantic Wind Transfers. To trzecie dostarczenie CTV przez St. Johns Ship Building w ciągu sześciu miesięcy, co potwierdza ich zdolność do budowy różnorodnych jednostek zaprojektowanych przez Incat i Chartwell.
Osoby związane z gospodarką morską, w tym z jednym z jej najważniejszych elementów, czyli pracą na morzu, świetnie wiedzą, jak wiele rodzajów i typów jednostek pływających – statków uczestniczy w całym procesie.
Kara równa trzykrotności zapłaty za fracht może grozić przewoźnikowi, który opóźni rozładunek na terenie Niemiec. Tamtejsze prawo pod tym względem jest bardziej rygorystyczne od konwencji CMR, która sugeruje sankcję równą wartości frachtu. Zasadność tak surowej kary musi jednak być oparta na konkretnych podstawach, które warto znać, wykonując przewozy na terenie tego kraju.
Prysmian ogłosił pomyślne zakończenie prób morskich instalacji kabla 500 kV HVDC MI1 na głębokości 2 150 metrów na Morzu Śródziemnym. Jest to rekordowa instalacja w branży, ponieważ po raz pierwszy kabel HVDC został ułożony na takiej głębokości, dążąc do ustanawienia nowych standardów rynkowych.
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri