Międzynarodowi liderzy na rynku przewozów towarowych w relacjach Europa - Azja – Europa wraz z regulatorami rynku będą rozmawiać 16 - 17 października 2024 r. m.in. o: zapewnieniu ciągłości i bezpieczeństwa transportu towarów między Europą a Azją; wzmocnieniu odporności korytarza Euroazjatyckiego; przygotowaniu systemów transportowych i logistycznych na przyszłe wyzwania; promocji stabilności i współpracy między regionami.
Udział w rynku 4 operatorów terminali, którzy są powiązani z przewoźnikiem, nadal rośnie i wzrósł 38,2 % w 2021 r. do 40,5 % w 2023 r. Podobna sytuacja ma miejsce wśród operatorów liniowych, z których 4 dominuje na rynku przewozów kontenerów. Operatorzy portów morskich i terminali muszą wziąć jeszcze pod uwagę fakt, że logistycy optymalizują morskie trasy dowozu obliczając ślad węglowy dla każdego towaru od drzwi do drzwi.
Nowe przepisy wprowadzone w sobotę przez władze Chin upoważniają straż przybrzeżną do zatrzymywania cudzoziemców na spornych wodach Morza Południowochińskiego oraz innych obszarach, do których Pekin rości sobie pretensje, na okres do 60 dni bez procesu.
Baltexpo 2023 to miejsce, gdzie branża morska spotkała się w październiku, aby zaprezentować swoje najciekawsze osiągnięcia i nawiązać strategiczne relacje biznesowe. Michał Tersa, zastępca dyrektora kontraktu Budimex, opowiedział o flagowych inwestycjach spółki w zakresie hydrotechniki.
Rosyjskie samoloty zrzucają „wybuchowe przedmioty” na cywilne szlaki transportowe na Morzu Czarnym – poinformowały w środę siły obrony południa Ukrainy na Telegramie.
Polska jest obecnie węzłem transportowym dla wielu ukraińskich firm realizujących dostawy do Unii Europejskiej. Istnieje jednak wiele wyzwań w łańcuchu logistycznym, obejmującym porty i linie kolejowe, które dotyczą między innymi firm metalurgicznych i górniczych. Te firmy do czasu rozpoczęcia wojny na Ukrainie na pełną skalę eksportowały 80 proc. wyrobów stalowych i podobny procent produktów górniczych. Jak wygląda sytuacja dziś?
Rocznie możemy przeładować 300 tys. ton produktów z Ukrainy, w 2022 r. przyjęliśmy ich 80 tys. ton, a w br. ok. 25 tys. ton. Teraz musieliśmy wstrzymać przeładunki – powiedział PAP prezes zarządu Portu Morskiego Kołobrzeg Artur Lijewski. Prezes liczy na to, że tranzyt przez port będzie wznowiony.
Naukowcy zaapelowali do władz "o podjęcie natychmiastowych działań związanych z Odrą i innymi rzekami w Polsce", m.in. o zaprzestanie prac regulacyjnych - na rzecz renaturyzacji. "Bez zmiany sposobu gospodarowania rzekami w Polsce podobne przypadki obserwować będziemy coraz częściej" - czytamy w apelu przedstawicieli uczelni i PAN.
Porty Morza Czarnego i Azowskiego pełniły od zawsze ważną rolę w światowym systemie transportowym. Szeroki dostęp do zaplecza gospodarczego w postaci bogatego potencjału przemysłowo – rolniczego Ukrainy, południowo – zachodniej Rosji i państw Kaukazu powodowały, że właśnie przez porty regionu eksportowano przez dziesięciolecia w świat olbrzymie wolumeny istotnych dla światowej gospodarki towarów. Były to przede wszystkim zboża. Jednak produkty rolne nie były jedynymi ważnymi towarami eksportowymi.
Jak przewiduje wielu ze światowych analityków gospodarczych, rozwój międzynarodowego handlu w 2022 roku powinien osiągnąć około 1-2 %. Również dane z kolejnych tygodni wskazują na to, że rynek żeglugowy w tym roku może rzeczywiście wzrastać. Wojna rosyjsko-ukraińska oraz szersze międzynarodowe konflikty polityczno-gospodarcze mocno zaburzają światowe łańcuchy logistyczne. Z drugiej strony ta dynamiczna sytuacja stymuluje do tworzenia nowych rozwiązań transportowych i powstawania alternatywnych ciągów ładunków. Szczególnie dotyczy
Akademia Offshore powered by Orlen Neptun - rejestracja już otwarta!
PGZ Stocznia Wojenna prezentuje model „Ratownika”
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
CMA CGM wciela do swojej floty kolejny kontenerowiec o ograniczonym wpływie na środowisko i woduje kolejny
Największy statek we flocie Hapag-Lloyd przekazany. Hamburg Express nadchodzi
Saab bierze udział w budowie fregat dla Singapuru