Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. prowadzi obecnie w Porcie Szczecin dwa duże projekty inwestycyjne, które zwiększą ilość obsługiwanych ładunków, a przede wszystkim wzmocnią pozycję całego zespołu portowego wśród bałtyckich portów.
24 lipca odbyło się kolejne w tym roku posiedzenie komisji, w trakcie której przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, portów i urzędów morskich przedstawili stan inwestycji mających istotne znaczenie dla krajowej gospodarki. Szczególnie omawianym zagadnieniem była kwestia rozwoju infrastruktury dojazdowej do portów, w tym drogowej, kolejowej i rzecznej.
Obecnie w Porcie Szczecin w rejonie przeładunków masowych trwa jeden z dwóch flagowych projektów inwestycyjnych pn. „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”. Celem podejmowanych przedsięwzięć modernizacyjnych jest stały rozwój portów oraz zwiększanie ilości obsługiwanych ładunków, a przede wszystkim poprawa konkurencyjności zespołu portów Szczecin i Świnoujście w basenie Morza Bałtyckiego.
Na projekty transportowe Polsce przyznano 2,1 mld zł z unijnego instrumentu Łącząc Europę (CEF) - poinformowało w środę Ministerstwo Infrastruktury. Najwięcej, bo ponad 1,7 mld zł przyznano na polskie projekty kolejowe.
50 ratowników Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego będzie strzec bezpieczeństwa uczestników finału The Tall Ships Races 2024, który odbędzie się w dniach 2-5 sierpnia w Szczecinie. Odrę patrolować będzie siedem łodzi i skuterów wodnych.
Nowym prezesem gdyńskiej stoczni od 15 lipca został Marcin Ryngwelski, w przeszłości m.in. prezes firmy Thesta oraz Remontowa Shipbuilding S.A. Zastąpi na tym stanowisku ustępującego Pawła Lulewicza. Ponadto członkami zarządu zostaną od 1 sierpnia Beata Koniarska i od 1 września Dariusz Denis.
Budowa terminala offshore w Świnoujściu przebiega zgodnie z harmonogramem, ale zaczęła się o pół roku za późno, by zmitygować wszystkie ryzyka, jakie mogą pojawić się podczas prac. Dlatego Orlen zdecydował się na wykorzystanie portu w Rønne. Świnoujście nie będzie portem instalacyjnym dla pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej na żadnym etapie jej budowy. Posłuży jednak do budowy kolejnych.
W Świnoujściu z udziałem mieszkańców i radnych oraz Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, a także przedstawicieli inwestora głębokowodnego terminalu kontenerowego odbyła się 9 lipca br. Nadzwyczajna V sesja Rady Miasta dedykowana sprawom tego przedsięwzięcia.
PGE Baltica, spółka z Grupy PGE, kontynuuje przygotowania do budowy swojej infrastruktury energetycznej na Bałtyku. Ok. 80 km od polskiego wybrzeża, na wysokości Łeby, tempa nabiera wstępna kampania geotechniczna mająca na celu rozpoznanie struktury dna dla realizacji projektu morskiej elektrowni Baltica 1, która będzie przekształcać wiatr w megawatogodziny czystej energii. Po pierwszym etapie badań, przeprowadzonym za pomocą jednostki badawczej Geoquip Elena, do pracy przystępuje statek Geoquip Seehorn.
Świetlica, w której w 1980 r. podpisano szczecińskie Porozumienia Sierpniowe, a w 1971 r. Edward Gierek spotkał się ze strajkującymi stoczniowcami, została przekazana aktem darowizny Centrum Solidarności „Stocznia”. W ciągu pięciu lat w historycznym miejscu ma powstać obiekt służący edukacji i kulturze.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi