• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Co tam panie w kontenerach? Chiny trzymają się mocno

Przeładunki kontenerów w chińskich portach wzrosły do 161,8 mln TEU w pierwszej połowie 2024 r., co oznacza wzrost rok do roku (r/r) o 8,5%. Rekordy zanotowano w terminalach kontenerowych Szanghaju, gdzie suwnice przeładowały 25,5 mln TEU, o 7,5% więcej r/r. Podobnie wzrosła podaż kontenerów w porcie Ningbo Zhoushan. Tutaj przeładowano 19,2 mln TEU, co oznacza przyrost r/r o 8,4%. Spośród najlepiej prosperujących chińskich portów, port Beibu Gulf osiągnął znaczący wzrost r/r o 19,8%. Tutaj całkowity wolumen kontenerów dobił do 4,

14.08.2024, 21:40
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie

Choć za oknem fala letnich upałów, w globalnych łańcuchach dostaw już widać, że biznes przygotowuje się na Święta Bożego Narodzenia, nawet kilka tygodni wcześniej niż zazwyczaj. Jak wskazują eksperci DSV – Global Transport and Logistics po długotrwałym wzroście cen transportu pojedynczego kontenera morskiego na rynku pojawiła się chwilowa stabilizacja. Wysokie stawki nie są jednak jedynym wyzwaniem, z którym mierzy się transport morski.

13.08.2024, 13:20
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Chipolbrok ma nowy statek. Boym ochrzczony

Flota Chipolbroku ponownie się powiększyła. Wczoraj uroczyście nadano imię nowej jednostce armatora: Boym.

07.08.2024, 23:55
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

OOCL Sweden w dziewiczym rejsie do Baltic Hubu

Dopiero co wyszedł ze stoczni i został odebrany przez armatora, a już przypłynął do Polski: w zeszłym tygodniu w Baltic Hubie pojawił się nowy kontenerowiec linii OOCL: OOCL Sweden.

05.08.2024, 14:45
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Wzrost cen frachtów morskich z Azji do Europy

W 2024 roku obserwujemy gwałtowny wzrost cen frachtów morskich na trasie z Azji do Europy. Sytuacja ta wynika z przede wszystkim z sytuacji na Morzu Czerwonym gdzie dalej występuje konflikt z atakami ugrupowań bojowniczych i kontenerowce zmuszone są do opływania wybrzeży Afryki przez co czas transportu znacząco się wydłuża.

29.07.2024, 21:29
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Przeładunki kontenerów w Chinach w górę

Choć na rynku nie brakuje zawirowań spowodowanych choćby koniecznością przekierowania kontenerowców pływających między Azją i Europą na znacznie dłuższą trasę, największe porty kontenerowe w Chinach zaliczyły w pierwszej połowie roku wzrost.

26.07.2024, 22:43
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do szczytów z 2022 r.

Stawki frachtowe kontenerowców wróciły do poziomów z połowy 2022 r., osiągając w zeszłym tygodniu 5901 dolarów za 40-stopowy kontener - poinformowała firma Allianz Trade. Wskazała, że powodem tych wzrostów są głównie napięcia geopolityczne w rejonie Morza Czerwonego.

24.07.2024, 14:26
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Coraz większe statki pojawiają się w Porcie Gdynia. Do Baltic Container Terminal zawinął MSC Adya

Modernizacja gdyńskiego portu sprzyja przyjmowaniu coraz większych kontenerowców. Przy Nabrzeżu Helskim w BCT zatrzymał się MSC Adya, jeden z najnowszych nabytków włosko-szwajcarskiego giganta branży żeglugowej. Jednocześnie jest jednym z ostatnich, jakie weszły tam w ramach połączenia między portami wykorzystywanego przez tę firmę w dotychczasowej formie.

22.07.2024, 11:10
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Arctic Express Nr 1: Chiny – Archangielsk – Moskwa morzem i koleją w 25 dni

Chińskie przedsiębiorstwo NewNew Shipping Line uruchomiło na początku lipca br. nowy szlak handlowy o nazwie Arctic Express nr 1, który przebiega przez Północny Szlak Morski (NSR) – podała służba prasowa gubernatora i rządu Obwodu Archangielskiego. Trasa ma długość 1200 km koleją i 6600 mil morskich drogą morską, a jej przebycie zajmuje 20–25 dni, co znacznie skróci czas dostaw w porównaniu z tradycyjnymi trasami – informuje operator. W 2024 r. tym korytarzem multimodalnym planuje się przewieźć ponad 20 tys. TEU.

19.07.2024, 20:16
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony

15 lipca okazał się wyjątkowo trudny dla statków jak i okrętów działających w rejonie Morza Czerwonego. Jemeńscy bojownicy dokonali wielu uderzeń na wybrane statki, jednakże bez większych sukcesów, choć jeden miał zgłosić uszkodzenia. To przypomina, że wciąż istnieje poważne zagrożenie dla żeglugi w tym rejonie.

16.07.2024, 12:21

Dziękujemy za wysłane grafiki.