Firma MAN Cryo dostarczyła system zasilania paliwem gazowym w postaci ciekłego wodoru do 118,8-metrowego superjachtu zbudowanego przez Feadship, holenderskiego projektanta i budowniczego. Nowy jacht nazwany "Project 821" jest wyposażony w zbiorniki ciekłego wodoru pod pokładem i system odparowywania, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem w branży.
Norweska firma z siedzibą w Oslo i jej partnerzy zawarli umowę na budowę specjalistycznej jednostki do układania podwodnych kabli, wyposażony w system podwójnego paliwa na metanol i pakiet akumulatorów.
Ostatnie tygodnie, to ponownie słabła ilość zamówień nowych statków (spadki liczone rok do roku sięgają w zależności od segmentu żeglugi od 30 do nawet 60 %). Panowało również umiarkowane zainteresowanie używanymi jednostkami. W złomowniach ostatnie tygodnie to kontynuacja kryzysowych dla tej branży tendencji. Brak dostępnego do złomowań tonażu (mniej jednostek o około 30 % niż rok temu) a także problemy z oferowanymi cenami (spadki cen za tonę statku pustego) powodują poważne utrudnienia w funkcjonowaniu tego rynku.
Norweski armator Havila Kystruten AS zamówił cztery nowe jednostki typu Ro-Pax. Napęd na statki dostarczy brytyjskie Rolls-Royce Commercial Marine.
ASV Pioneer, jednostka, która stanowiła zaplecze dla osób pracujących przy podnoszeniu wraku Costa Concordia, została odnowiona w stoczni Remontowa. W tej chwili jest zacumowana przy Nabrzeżu Ostrowica I.
Słynny ponton MPP z CRISTA otrzymał nowe imię
Podwodne progi – plan Urzędu Morskiego na zabezpieczenie klifu w Orłowie
Szkolenie Wydziału Zabezpieczenia Działań MOSG z "niebieskiej taktyki"
HG Solutions. Integrated Automation Control and Monitoring System (IACMS) przyszłości
Holendrzy chcieli odzyskać kokainę z kontenera w gdyńskim porcie, staną przed sądem
SolarDuck i RWE instalują pływającą farmę słoneczną "Merganser" w miejscu testowym na Morzu Północnym