Na placu budowy fabryki Baltic Towers jest całkiem widowiskowo. Montaż słupów z kół, podnoszenie na dwa żurawie, obracanie w powietrzu – postawienie tak potężnego obiektu wymaga wdrożenia innowacyjnych technologii konstrukcyjnych.
To już ostatnia prosta przed zakończeniem budowy Hali Kadłubowej oraz Hali Produkcyjnej na terenie PGZ Stoczni Wojennej. Obecnie odbywa się konfiguracja suwnic oraz montaż ostatnich detali elewacji. Większość toczących się w tym momencie prac to przede wszystkim roboty wykończeniowe. Warta ponad 300 mln złotych inwestycja zakończy się już za kilka tygodni.
Wczoraj, podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego pod budowę terminala T3 w Baltic Hubie większość zaproszonych gości po raz pierwszy miała okazję postawić stopę na zupełnie nowym terytorium kraju, które jeszcze kilkanaście miesięcy temu nie istniało.
W PGZ Stocznia Wojenna w Gdyni trwają intensywne prace związane z modernizacją infrastruktury, dzięki której będą budowane największe okręty w historii polskiej branży stoczniowej. W tej inwestycji najbardziej rzuca się w oczy Hala Kadłubowa, w której będą montowane kadłuby wielozadaniowych fregat programu "Miecznik".
Podpisano porozumienie w sprawie budowy pierwszych morskich platform prądu stałego i lądowych stacji przekształtnikowych dla morskich farm wiatrowych w Normandii (Centre Manche 1 i 2) oraz na wyspie Oléron. Kontrakt ten oznacza przyspieszenie rozwoju morskich farm i plasuje Francję wśród nielicznych europejskich krajów, które budują duże morskie stacje przekształtnikowe wysokiego napięcia prądu stałego.
Po tym, jak w zeszłym roku chiński producent turbin wiatrowych ogłosił sukces w pracach nad turbiną o mocy 20 MW, zachodni dostawcy postanowili nie brać udziału w wyścigu za wszelką cenę i skupić się na mniejszych, ale – ich zdaniem – bardziej optymalnych pod różnymi względami turbinach.
Zapraszamy do odsłuchania nowego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem siedemnastego i osiemnastego tygodnia 2024 [CW17’24 i CW18’24] w żegludze morskiej.
Trwają intensywne prace budowlane przy największym obiekcie w gdyńskiej stoczni. Obiekt, w którym będą montowane kadłuby wielozadaniowych fregat programu "Miecznik" nabiera oczekiwanego wyglądu tak od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Pojawia się w nim także kluczowe wyposażenie przeznaczone do prac stoczniowych.
Realizacja Baltic Hub T3 wchodzi w kolejną fazę. Cały obszar jest już zalądowiony, co oznacza, że Polska zyskała 36 hektarów lądu.
Wczoraj w tureckim mieście Körfez w prowincji Kocaeli kontenerowiec o długości 368 metrów, pływający pod banderą Hong Kongu pod nazwą Ym Witness, zderzył się z suwnicami portowymi podczas manewru cumowaniu w porcie Evyap. Incydent spowodował przewrócenie się trzech suwnic oraz upadek kontenerów ze statku.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości