• <
mewo_2022
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Trans Polonia: coraz częściej obsługujemy porty żeglugi śródlądowej

Wraz ze wzrostem znaczenia portów śródlądowych w niemieckiej logistyce zwiększa się również liczba przewozów związanych z obsługą klientów Trans Polonii, którzy korzystają z transportu rzecznego. Wśród przewożonych produktów znajdziemy przede wszystkim produkty chemiczne: wodorosiarczek sodu, koagulat żelazowy czy rozjaśniacz optyczny do produkcji papieru, ale także olej słonecznikowy. Wesseling, Leverkusen, Kehl nad Renem czy Brema nad Wezerą to porty, które systematycznie są dziś odwiedzane przez cysterny spółki.

05.07.2024, 12:41
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70

Planowana jest modernizacja polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70 (Antwerpia-Kłajpeda) - poinformował w środę wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. W czerwcu planowane jest podpisanie z marszałkami województw listów intencyjnych w tej sprawie.

08.05.2024, 21:10
Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu

Niezwykłe zabytki odkryte podczas remontu Żurawia

Kilkaset lat historii Gdańska w podziemiach remontowanego Żurawia. Podczas prac w zabytku odkryto przedmioty datowane od czasów średniowiecznych po XX w.

26.04.2024, 10:37
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)

O istotnych wydarzeniach w segmentach żeglugi: masowej i zbiornikowcowej piszemy w naszym cyklicznym raporcie rynku żeglugowego. Omawiamy szczegóły tych zdarzeń oraz najważniejsze bieżące trendy z dalszymi najbardziej prawdopodobnymi perspektywami.

22.04.2024, 16:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Normalizacja żeglugi na Kanale Panamskim ma nastąpić do 2025 roku, o ile dopisze pogoda

Z racji na zbliżający koniec pory suchej w Ameryce Środkowej, Zarząd Kanału Panamskiego liczy na normalizacje w kwestii poziomu wody i możliwości zwiększenia liczby statków przemieszczających się przez tę istotną trasę morską. W oparciu o obecny i prognozowany poziom wody w jeziorze Gatun oraz w związku z operacyjną strategią wodną (OWS) wdrożoną przez zarząd oraz władze Panamy, stopniowo ma zwiększać się ilość oferowanych tranzytów. Od 25 marca jest to 27 dziennie, gdy jeszcze w lutym spadła do zaledwie 18.

12.04.2024, 14:39
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)

Ostatnie tygodnie to raczej stabilizacja warunków frachtowych i czarterowych wokół określonych zakresów parametrów rynku segmentu masowców i zbiornikowców. Krótkoterminowe tendencje mogą wskazywać na drobne korekty w dół czołowych indykatorów, wskazujących na kondycję żeglugi.

08.04.2024, 20:58
Ekologia Morska, Ochrona Bałtyku, Rybołówstwo

W. Brytania. W ub.r. rekordowa liczba zrzutów nieoczyszczonych ścieków do wód

Ubiegły rok był najgorszy w historii w Anglii, jeśli chodzi o zrzuty nieoczyszczonych ścieków do rzek i morza. Firmy wodociągowe dokonywały takich zrzutów 464 tys. razy, a ich łączna długość trwała 3,6 mln godzin - podała w środę rządowa Agencja ds. Środowiska (EA).

27.03.2024, 21:05
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Z powodu suszy ruch na Kanale Panamskim spadł o blisko 40 proc.

Wielomiesięczna susza wymusiła zmniejszenie ruchu na Kanale Panamskim o ponad 36 proc. Z szacunków administracji kanału wynika, że przyniesie to straty sięgające 500-700 mln dolarów w skali roku.

19.01.2024, 10:54
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Spadły koszty przeprawy przez Kanał Panamski

Dobre wieści dla żeglugi handlowej: spadły koszty przeprawy przez Kanał Panamski. Do niedawna armatorzy płacili rekordowe stawki rzędu kilku milionów dolarów, aby omijać korki na tym strategicznym szlaku. Teraz, gdy coraz mniej statków chce korzystać z tej trasy, ceny znacząco spadły.

15.01.2024, 11:34
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Konflikt z Huti wpłynął na ograniczenie ruchu statków przez Kanał Sueski. Spadek jest wyraźny

Trwająca od listopada agresja jemeńskich bojowników na międzynarodową żeglugę na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej nie pozostała bez wpływu na ruch przez kluczowy przesmyk łączący je z Morzem Śródziemnym. Oprócz tego, że konflikt wpłynął na światowy łańcuch dostaw nie pozostał bez wpływu na ilość statków pokonujących Kanał Sueski.

15.01.2024, 09:41

Dziękujemy za wysłane grafiki.