Choć terminal intermodalny w podbydgoskim Emilianowie miał być jedną z kluczowych inwestycji na zapleczu trójmiejskich portów, która usprawniłaby transport ładunków nad morze, to okazuje się, że brakuje pieniędzy na funkcjonowanie spółki odpowiedzialnej za jego realizację. Potrzeba ok. 480 tys. zł rocznie. Ten tydzień może okazać się kluczowy dla losów projektu.
Pomimo światowego spowolnienia gospodarczego wynikającego z pandemii tempo inwestycji w Porcie Gdynia nie zwalnia. Udało się osiągnąć rekordowy wynik przeładunków – ponad 24,6 mln ton.
Wzrost przeładunku portów morskich w coraz większym stopniu związany jest z potencjałem transportu intermodalnego, który w najbliższych latach stanie się priorytetową gałęzią przewozów towarów zarówno w Polsce jak i w Europie. Rosnący wolumen przeładunków sprawia, że konieczna jest budowa zaplecza logistycznego i modernizacje linii kolejowych. Nowością będzie rozwinięcie w Polsce idei „suchego portu” czyli terminala przeładunkowego, który będzie bramą lądową dla trójmiejskich portów.
CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, rozpoczął realizację planu dynamicznej ekspansji w Afryce. Dzięki kolejnym przejęciom, strategicznym inwestycjom i rozszerzaniu działalności o nowe kraje firma chce stać się wiodącym graczem na całym afrykańskim rynku usług logistycznych.
Wczesną jesienią zostanie przedstawiony wspólny plan dla państwowych stoczni – poinformował Andrzej Kołodziej podczas forum Wizja Rozwoju w Gdyni. W ocenie związkowca, nie da się odbudować przemysłu stoczniowego konkurując niskimi kosztami pracy.
Zrobię wszystko, by zagwarantowane było bezpieczeństwo państwa polskiego, jeśli chodzi o budowę „suchego portu” w Łodzi. Zrobię wszystko, aby to przedsięwzięcie zostało zrealizowane – deklarował w czwartek podczas debaty sejmowej minister obrony narodowej Antoni Macierewicz.
W dniach 15-17 lutego z wizytą w Polsce przebywali przedstawiciele chińskiej administracji celnej. Goście odwiedzili Ministerstwo Finansów oraz Izby Celne w Białej Podlaskiej i w Gdyni. Celem wizyty było uzgodnienie projektu umowy o współpracy pomiędzy administracjami celnymi Polski i Chińskiej Republiki Ludowej, a także dalszy rozwój unijno-chińskiego projektu SSTL - co omawiano w ramach pobytu na granicy wschodniej i północnej.
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk