Pierwszy raz od czasu katastrofy z 26 marca, gdy zawalił się most Francis Scott Key, trasa żeglugowa prowadząca przez rzekę Patapsco do portu w Baltimore w stanie Maryland w USA ma zostać ponownie otwarte. Jak podkreślają służby zajmujące się rozbiórką, normalny ruch morski ma zostać przywrócony do końca maja, zgodnie z wcześniejszym planem.
W efekcie działań władz lokalnych, stanowych służb i kapitanatu portu w celu stworzenia tymczasowego kanału o dużym zanurzeniu, kolejne duże statki opuszczają Baltimore. Od momentu katastrofy, gdy zawalił się most Francis Scott Key, wiele statków spędziło przymusowo w porcie kilka tygodni, oczekując na przywrócenie żeglowności na rzece Patapsco.
Wiele firm wskazuje, że ubiegłotygodniowa katastrofa, w wyniku której doszło do zawalenia mostu w Baltimore, doprowadziła do zaburzenia żeglugi w regionie. Wallenius Wilhelmsen wskazuje u siebie straty wynoszące do 10 mln dolarów.
Niemiecki armator Hapag-Lloyd zanotował stratę finansową w pierwszej części obecnego roku. Prezes armatora przewiduje dalszą ciężką walkę z powodu kryzysu na rynku.
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą, należy przekazać tej osobie w momencie zbierania danych. Natomiast, jeżeli danych nie uzyskuje się od osoby, której dane dotyczą, lecz z innego źródła – w rozsądnym terminie, zależnie od okoliczności.
Jest za wcześnie, żeby mówić o wysokości szkody i przyczynach wypadku z udziałem norweskiego statku – powiedział w piątek prezes Stoczni Remontowej Nauta, Sławomir Latos.
Chrzest kolejnego, innowacyjnego statku Höegh Autoliners, napędzanego amoniakiem
Podpisanie listu intencyjnego Rumia Invest Park i Baltic Towers
Holenderska branża morska ma uczestniczyć w budowie okrętów podwodnych wraz z Naval Group. Umowa podpisana
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Security Forum Szczecin już w październiku
UWAGA: Ubezpieczenie społeczne polskich marynarzy - projekt przepisów