Tegoroczne Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni ze względu na epidemię COVID-19 nie odbyło się i zostało przełożone na rok przyszły.
Na przestrzeni ostatnich miesięcy polska branża stoczniowa musiała mierzyć się z globalnymi konsekwencjami pandemii koronawirusa i co za tym idzie dynamicznie zmieniającymi realiami gospodarczymi. Mimo trudności polskie stocznie produkcyjne walczą z kryzysem realizując dotychczasowe zamówienia. Poniżej przedstawiamy najciekawsze projekty zrealizowane w okresie od XI 2019 do XI 2020 roku.
Ważna konsolidacja dwóch podmiotów działających na terenie byłej Stoczni Gdańskiej. Stocznia Safe funkcjonująca głównie na rynku nowych budów przejmuje stocznię Alkor zajmującą się przede wszystkim remontami.
Nad powierzchnią morza widać unoszącą się parę, przeraźliwie chłodny wiatr sięga -47C, a w oddali słychać jedynie trzask pękającego lodu o kadłub. W tak bezwzględnych warunkach awaria mechaniczna i przestój, to najgorsze co może spotkać załogę jednostki pływającej.
W czerwcu 2018 r., gdańska stocznia ALKOR rozpoczęła budowę statku rybackiego dla islandzkiego armatora. Longliner otrzymał imię Páll Jónsson a proces jego powstawania został zarejestrowany przez naszych reporterów.
Dzisiejszego popołudnia odbyła się ceremonia chrztu longlinera budowanego od podstaw w gdańskiej stoczni ALKOR. Jednostka zamówiona przez islandzkiego armatora VISIR Ehf otrzymała imię Páll Jónsson.
Páll Jónsson wyruszył na próby morskie. To longliner dla Islandczyków budowany od podstaw w gdańskiej stoczni ALKOR. Jednostka ma być gotowa do końca tego roku.
Tydzień temu położyli stępkę, już budują kadłub. W stoczni ALKOR w Gdańsku powstaje longliner na zamówienie islandzkiego armatora. Podpatrzyliśmy, jak przebiegają prace.
Sighvatur GK 57 przekazany armatorowi. W sobotę po zakończonym remoncie jednostka wypłynęła z Gdańska do Islandii. W stoczni ALKOR zmieniła się nie do poznania.
Stocznia ALKOR z Gdańska rozpoczęła budowę statku rybackiego dla islandzkiego armatora. Uroczystość położenia stępki odbyła się w piątek. Longliner ma być gotowy do końca przyszłego roku. Wartość kontraktu to 7,5 mln euro.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych