Wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka podał, że Gdańska Stocznia Remontowa, która buduje promy dla polskich armatorów, przez prawie rok nie otrzymywała za to pieniędzy.
W szczecińskim zakładzie trwa budowa jednostki, która powstaje we współpracy z firmą G+K Steelcon, Specjalizującej się w produkcji i montażu konstrukcji aluminiowych oraz stalowych na potrzeby przemysłu stoczniowego, ciężkiego i budownictwa wodnego. Patrolowiec powstaje na zlecenie niemieckiej stoczni Fassmer.
Do końca tego roku planowane jest ukończenie pierwszej części doku pływającego, który jest obecnie budowany przez Stocznię Szczecińską Wulkan dla Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Ta część będzie stanowiła jedną trzecią całego doku. Pozostałe dwa bloki również znajdują się w fazie budowy.
W "duchu dążenia do realizacji wspólnych inicjatyw" w Sali Tradycji w głównym budynku szczecińskiej Politechniki Morskiej podpisano 21 lipca br. list intencyjny z nowym partnerem. Dokument przewiduje m.in. organizacje staży, szkoleń i praktyk.
Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport podsumowujący wyniki kontroli spółek stoczniowych kontrolowanych przez spółki Skarbu Państwa. NIK skonkludował, że „nadzór (…) nie był w pełni skuteczny”.
Stocznia Szczecińska Wulkan realizuje obecnie projekt budowy patrolowca we współpracy z firmą G+K Steelcon. Nowy statek będzie mierzył 64 m długości.
W poniedziałek 24 stycznia w Szczecinie na konferencji „Perspektywy polskiego przemysłu stoczniowego” zebrali się reprezentanci gospodarki morskiej, szczególnie Pomorza Zachodniego. Ważnym tematem podczas dyskusji były kwestie dotyczące nowych promów dla polskich armatorów.
Zakup zautomatyzowanej linii cięcia profili stalowych jest kolejną inwestycją Stoczni Szczecińskiej „Wulkan”.
Budowa doku pływającego o nośności 27 tys. ton dla Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" trwa pełną parą w Stoczni Szczecińskiej "Wulkan", która jest głównym wykonawcą kontraktu. Stoczniowcy rozpoczęli montaż pierwszej ściany wzdłużnika w płaszczyźnie symetrii doku. Zobacz zdjęcia z aktualnych prac.
Pochylnia Wulkan to obiekt o bardzo bogatej historii i dużym znaczeniu w polskiej gospodarce morskiej. Choć dzisiejsza pochylnia wraz z suwnicą to dosyć młode inwestycje, to historia nazwy tego miejsca sięga aż 1851 roku.
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy