Przed Sądem Okręgowym w Gdańsku w czwartek rozpoczął się niejawny proces w sprawie zakupu jednostki patrolowo-ratowniczej dla Morskiego Oddziału Straży Granicznej (MOSG). Stocznia francuska Socarenam domaga się dodatkowych 5 mln euro za zbudowany statek.
Tysiące pokonanych mil morskich, dziesiątki wykonanych zadań i ćwiczeń, udział w przedsięwzięciach międzynarodowych - rok 2023 był pracowitym dla morskiego rodzaju sił zbrojnych. Jednocześnie był to czas wielkich nadziei w kontekście rozwoju formacji, jakiego nie widziała od blisko dwóch dekad.
Wcielona oficjalnie do służby 12 października tego roku jednostka patrolowa typu OPV 70 Morskiego Rodzaju Straży Granicznej jest efektem dwóch lat prac francuskiej i polskiej branży stoczniowej. Choć przebiegało to burzliwie, dziś na gdańskim nabrzeżu można oglądać nowy nabytek polskich służb morskich, wyróżniający się na ich tle rozmiarami i przeznaczeniem.
Jak donosi portal money.pl, w porcie przy Westerplatte doszło wczoraj do kontrowersyjnej sytuacji. Morski Oddział Straży Granicznej odmówił odebrania od francuskiej stoczni nowego patrolowca.
Po zakończeniu prób morskich z Francji przybyła do Polski nowa jednostka dla Morskiego Oddziału Straży Granicznej. Obecnie znajduje się ona przy nabrzeżu nieopodal Kanału Portowego, a w ciągu najbliższych tygodni nastąpi jej oficjalne przekazanie zamawiającemu i wcielenie do służby. Choć to ważny moment dla formacji oraz polskiej branży okrętowej, okazuje się, że nie brakuje tu problemów związanych z całym przedsięwzięciem.
Dobiegają końca prace na przyszłym patrolowcu (Operation Patrol Vessel, OPV) który znajdzie się w wyposażeniu Morskiego Oddziału Straży Granicznej. Przyszły SG-301 aktualnie bierze udział w próbach morskich, w trakcie których jednostka jest sprawdzana na otwartym akwenie.
We francuskiej stoczni Socarenam w Calais trwa budowa okrętu patrolowego (OPV), przyszłego SG-301. Jednostka właśnie trafiła do suchego doku celem dokonania poprawek, przed rozpoczęciem prób morskich. W związku z tym zamiast w czerwcu, przekazanie jednostki ma nastąpić w sierpniu.
Wysoka jakość, ciekawe projekty i ogromne doświadczenie na francuskim rynku. To firma NAVIRETECH zajmująca się budową i remontami statków oraz konstrukcji offshore i lądowych. O realizowanych projektach i zadaniach na najbliższe miesiące rozmawiamy z Arturem Nastkiewiczem, prezesem NAVIRETECH, oraz Marcinem Wyciszkiewiczem, prokurentem i dyrektorem oddziału francuskiego tej firmy.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024