Stocznia Crist liczyła na miliardowe kontrakty związane z budową krajowych terminali i farm wiatrowych na Bałtyku. Mocno się jednak przeliczyła. Nie ona jedna. Eksperci szacują udział krajowych dostawców i wykonawców w wiatrowym offshore na zaledwie 10 proc. - wskazuje we wtorkowym wydaniu "Puls Biznesu".
Vard, norweska spółka zależna włoskiej grupy Fincantieri i jedna z wiodących firm zajmujących się budową specjalistycznych statków, podpisała z tajwańskim klientem umowę na zaprojektowanie i budowę dwóch statków CSOV (Commissioning Service Operation Vessels).
Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.
Indie intensywnie przekształcają duże i małe porty w centra logistyczne przyjazne dla środowiska. Rząd Indii przedstawił niedawno szereg inicjatyw mających na celu zachęcenie do stosowania ekologicznych technologii w portach. W 2024 r. programy wchodzą w życie przy istotnym wsparciu rządu w Delhi. Jest to szerszy program rozwoju żeglugi Indii ogłoszony przez indyjskie Ministry of Ports, Shipping & Waterways (MoPSW).
Norweski Biznes Morski zapewnia pracę bezpośrednio około 90 tys. osobom oraz generuje rocznie produkty i usługi o wartości około 500 mld NOK – informuje na portalu społecznościowym Ivar Engan, Daglig leder z Maritimt Forum. Znaczna część przychodów zapewnia eksport towarów i usług. Szacuje się, że około 70% przychodów norweskiego biznesu morskiego pochodzi z eksportu.
Miasto Łeba odwołało przetarg na dzierżawę terenów przeznaczonych na budowę baz serwisowych dla morskich farm wiatrowych. Powodem konieczność doprecyzowania warunków.
Począwszy od lata 2022 roku, współpracując z towarzystwem klasyfikacyjnym Bureau Veritas, Damen opracował i uzyskał zgodę na projekty kompaktowych statków napędzanych metanolem. Zbiorniki LNG wyznaczają standardy dla tego rodzaju paliwa, jednak ich wielkość spowodowała, że obowiązują zasady bardzo odmienne od tych wymaganych na znacznie mniejszych statkach. Potrzebne było nowe podejście do projektowania, aby można je było zastosować w jednostkach roboczych.
Pierwszy dzień konferencji Rejs z GospodarkaMorska.pl. wieńczył panel dyskusyjny dotyczący tego, czy i jak transformacja energetyczna, na czele z rozwojem morskiej energetyki wiatrowej, może stać się motorem napędowym dla sektora morskiego w Polsce.
Edda Wind, norweska spółka zapewniająca statki na potrzeby morskiej energetyki wiatrowej, poinformowała, że spodziewa się opóźnień w odbiorze zamówionego statku serwisowego typu CSOV Edda Breeze oraz statków serwisowych typu SOV - Edda Brint i Edda Goelo (C416).
Na polskim rynku morskiej energetyki wiatrowej pojawił się całkiem niedawno nowy podmiot, który chce świadczyć usługi armatorskie flotą serwisową oraz wesprzeć polski przemysł w obszarze jednostek Crew Transfer Vessels (CTV). Mowa o gdańskiej spółce Bota Green Offshore, która rozmawia już z deweloperami polskich projektów morskich farm wiatrowych. W rozmowie z cyklu „Kto jest kim w polskim offshore” pytamy Ernesta Czermańskiego, prezesa oraz dyrektora zarządzającego Bota Green Offshore o plany względem polskiego rynku offshore wi
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości