25 czerwca w siedzibie Inkubatora Starter odbyło się kolejne spotkanie mastermind z cyklu Women Can Sea. Tym razem dyskusja kobiet branży morskiej skupiła się na neuroróżnorodności w tym sektorze.
Stowarzyszenie Kobiet Branży Morskiej INSPIRA oraz Inkubator Starter zapraszają na trzecie spotkanie mastermind w ramach Projektu "Women Can Sea".
W należącej do koncernu Fincantieri stoczni Riva Trigoso odbyło się położenie stępki pod okręt hydrograficzny dla Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare). Całkowita wartość kontraktu wynosi około 280 mln euro (ponad 1,2 mld zł), obejmując obok budowy również zintegrowane wsparcie logistyczne oraz usługi konserwacyjne na okres sześciu lat z opcją przedłużenia o kolejne cztery.
Przedstawiciele gdyńskiej stoczni z jej prezesem zarządu Pawłem Lulewiczem na czele mogła zapoznać się z przebiegiem prac nad najnowocześniejszymi fregatami, które w niedalekiej przyszłości wejdą w skład sił morskich Wielkiej Brytanii. Powstają one w oparciu o projekt platformy Arrowhead 140, podobnie jak polskie, wielozadaniowe fregaty programu "Miecznik".
Biuro projektowe z siedzibą w Gdańsku zaprezentowało swoją wizję jednostki patrolowej oznaczonej jako projekt 3982 OPV CG. Koncepcja wiąże się z dostarczeniem nowoczesnych rozwiązań w zakresie respektowania bezpieczeństwa morskiego przez służby morskie, w tym straże wybrzeża.
Tysiące pokonanych mil morskich, dziesiątki wykonanych zadań i ćwiczeń, udział w przedsięwzięciach międzynarodowych - rok 2023 był pracowitym dla morskiego rodzaju sił zbrojnych. Jednocześnie był to czas wielkich nadziei w kontekście rozwoju formacji, jakiego nie widziała od blisko dwóch dekad.
Babcock International, pochodząca z Wielkiej Brytanii firma działająca w przemyśle obronnym i zarazem partner programu budowy wielozadaniowych fregat "Miecznik", nawiązała współpracę z PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. w celu uruchomienia nowego międzynarodowego programu wymiany praktykantów i stażystów.
Wcielona oficjalnie do służby 12 października tego roku jednostka patrolowa typu OPV 70 Morskiego Rodzaju Straży Granicznej jest efektem dwóch lat prac francuskiej i polskiej branży stoczniowej. Choć przebiegało to burzliwie, dziś na gdańskim nabrzeżu można oglądać nowy nabytek polskich służb morskich, wyróżniający się na ich tle rozmiarami i przeznaczeniem.
Po zakończeniu prób morskich z Francji przybyła do Polski nowa jednostka dla Morskiego Oddziału Straży Granicznej. Obecnie znajduje się ona przy nabrzeżu nieopodal Kanału Portowego, a w ciągu najbliższych tygodni nastąpi jej oficjalne przekazanie zamawiającemu i wcielenie do służby. Choć to ważny moment dla formacji oraz polskiej branży okrętowej, okazuje się, że nie brakuje tu problemów związanych z całym przedsięwzięciem.
Dobiegają końca prace na przyszłym patrolowcu (Operation Patrol Vessel, OPV) który znajdzie się w wyposażeniu Morskiego Oddziału Straży Granicznej. Przyszły SG-301 aktualnie bierze udział w próbach morskich, w trakcie których jednostka jest sprawdzana na otwartym akwenie.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości