Z udziałem przedstawicieli gdańskiej stoczni oraz norweskiego zamawiającego odbyła się 9 lipca ceremonia położenia stępki pod pierwszy z dwóch promów o napędzie hybrydowym. Statek powstaje w związku z wprowadzaniem na morski rynek Norwegii niskoemisyjnych jednostek transportowych.
W należącej do koncernu Fincantieri stoczni Riva Trigoso odbyło się położenie stępki pod okręt hydrograficzny dla Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare). Całkowita wartość kontraktu wynosi około 280 mln euro (ponad 1,2 mld zł), obejmując obok budowy również zintegrowane wsparcie logistyczne oraz usługi konserwacyjne na okres sześciu lat z opcją przedłużenia o kolejne cztery.
Zastępca Szefa Agencji Uzbrojenia płk Piotr Paluch w czwartek w Sejmie zapewnił, że program budowy trzech fregat dla Marynarki Wojennej RP jest realizowany zgodnie z harmonogramem i nadal będzie finansowany.
To było wyczekiwane przez wielu wydarzenie, wskazujące na kolejny etap największego przedsięwzięcia zbrojeniowego w Polsce. W gdyńskiej stoczni, z udziałem przedstawicieli władz, kadry dowódczej sił zbrojnych oraz branży stoczniowej odbyła się, 31 stycznia, ceremonia położenia stępki pod prototypową, wielozadaniową fregatę programu „Miecznik”. Przyszły Wicher oraz bliźniacze Burza i Huragan będą służyć w Dywizjonie Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów i stacjonowały w Porcie Wojennym Gdynia.
Na terenie stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku odbyła się, 23 stycznia, uroczystość związana z budową drugiego okrętu rozpoznania radioelektronicznego programu "Delfin". W jej trakcie dokonano uroczystego położenia stępki pod przyszłego ORP Henryk Zygalski (264). To kolejna jednostka, która wzmocni potencjał polskiej Marynarki Wojennej.
W gdańskiej stoczni odbędzie się 23 stycznia uroczystość związana z położeniem stępki pod drugi okręt rozpoznania radioelektronicznego programu "Delfin", przyszły ORP Henryk Zygalski (264). Wraz z bliźniaczym, znajdującym się w budowie przyszłym ORP Jerzy Różycki (261) wejdzie w skład Grupy Okrętów Rozpoznawczych 3. Flotylli Okrętów.
https://www.money.pl/gospodarka/miliony-utopione-w-prom-pis-stepka-morawieckiego-to-wierzcholek-gory-lodowej-6906453035129824a.html
W połowie marca w stoczni Crist w Gdyni położono stępkę pod kolejny statek offshore zamówiony przez firmę Olympic.
Ponad 100 metrów długości, 17 szerokości oraz możliwość przewiezienia 90 samochodów osobowych – to parametry nowego, dwustronnego promu hybrydowego, który zbuduje stocznia CRIST dla fińskiego operatora promowego, Finferries. Dzisiaj odbyło się położenie stępki na jednostkę.
Dzisiaj, tj. 26 marca br. stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding położono stępkę pod budowę czwartego promu klasy „Salish”, napędzanego skroplonym gazem ziemnym (LNG) dla armatora BC Ferries. W związku z pandemią koronawirusa, wydarzenie to miało charakter techniczny i odbyło się bez przedstawicieli ze strony armatora.
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk