• <
mewo_2022
nauta_2024
Przemysł Jachtowy, Turystyka Morska, Żeglarstwo Morskie

W Gdyni rozegra się rywalizacja o awans do żeglarskiej Ekstraklasy

3 runda Polskiej Ligi Żeglarskiej rozegra się w Gdyni podczas Gdynia Sailing Days. 6 i 7 lipca 18 załóg 1 Ligi rozegra kolejne regaty i stoczy walkę o punkty rankingowe i awans do Ekstraklasy. Na czele tabeli Onboard Poznań i KS AMW Iskra Gdynia.

05.07.2024, 13:52
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Dłuższe transporty ładunków masowych. Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 20-24/2024)

Ilość ropy naftowej i produktów naftowych przepływających wokół Przylądka Dobrej Nadziei, położonego na południowym krańcu Afryki, wzrosła o prawie 50% w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2024 r. w porównaniu ze średnią w 2023 r., ponieważ statki handlowe ominęły wąskie gardła na Bliskim Wschodzie.

26.06.2024, 12:50
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Polskie porty w 2030. Dokąd płyniemy i jaki obrać kurs?

Kongres Polskie Porty 2030 otworzył dyskusję na temat tego jaką rolę będą spełniały polskie porty morskie w perspektywie 2040, a nawet 2050 r. Porty na świecie rozwijają się niezwykle dynamicznie, bo wymuszają to potrzeby globalizacji. Gospodarka polska coraz głębiej wkomponowuje się w światową i porty morskie mają w tym niepodważalny udział.

20.06.2024, 15:47
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kongres Polskie Porty 2030 "Terminale i zaplecze". Efektywne zarządzenie przepływem ładunków i infrastrukturą portową

Kwestia przeładunków, na co składa się eksport i import towarowy, to kluczowe zagadnienie funkcjonowania portów morskich. Podczas czwartego panelu na Kongresie Polskie Porty 2030 zaproszeni prelegenci reprezentujący m.in. terminale przeładunkowe dyskutowali na temat stanu branży, jej szans, wyzwań, bolączek oraz przyszłości.

10.06.2024, 17:08
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kongres Polskie Porty 2030: „Strategy & Future”. Przed portami wyzwania, ale potrzeba kolei

Pierwsza dyskusja podczas tegorocznego Kongresu Polskie Porty 2030 poświęcona była potencjałowi i perspektywom najważniejszych portów w kraju. W wielowątkowej rozmowie wzięli udział ich reprezentanci, a poprowadził ją Mateusz Kowalewski.

10.06.2024, 12:13
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Wiatr wieje od Wschodu. Chiny liderem produkcji turbin wiatrowych

Najnowszy raport Wood MacKenzie poświęcony rynkowi turbin wiatrowych stwierdza, że czterech chińskich producentów OEM znajduje się w pierwszej piątce światowego rankingu.

01.06.2024, 19:50
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Więcej aktywności w nowych budowach. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 15–19.2024)

Jak pokazują statystyki, przyrost floty kontenerowej jest nadal spory. Szczególnie było to widoczne w całym 2023 roku, kiedy to globalna pojemność powiększyła się o 2,3 mln TEU. Również przez pierwsze cztery miesiące tego roku ilość dostarczonej pojemności sięgnęła już 1 mln TEU. Tym zmianom towarzyszył niewielki poziom złomowań.

28.05.2024, 23:05
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Orlen podsumował pierwszy kwartał tego roku. Spadki przychodów i niższy zysk

Zysk netto Grupy Orlen za pierwsze trzy miesiące tego roku wyniósł 2 mld 785 mln zł i był niższy o 6 mld 686 mln zł w porównaniu analogicznym okresem roku ubiegłego - podał w środę koncern w skonsolidowanym raporcie kwartalnym.

22.05.2024, 23:30
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

OSW: niemieckie porty morskie są w kryzysie, notują spadki przeładunków

Niemieckie porty morskie znajdują się w kryzysie; od lat ich wolumeny przeładunków są coraz niższe, w 2023 roku spadły do poziomu sprzed dwóch dekad - ocenili analitycy Ośrodka Studiów Wschodnich (OSW).

14.05.2024, 13:56
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Powtórki z historii, czyli o szkodach i niebezpieczeństwach na morzach i oceanach świata. Raport wypadków i zdarzeń morskich – kwiecień 2024 r.

Kwiecień to kolejny miesiąc, w którym dochodziło do groźnych ataków na statki handlowe, które w mniejszej ilości, ale nadal kontynuują swoje podróże przez Morze Czerwone oraz Zatokę Adeńską. Jak podają międzynarodowe źródła analityczne, w tym Clarksons Research takich przejść statków w zależności od ich typów jest o wiele mniej niż wcześniej. Chodzi o spadki rzędu od około 70 % do nawet 90 % statków różnych typów przepływających mniej przez te niebezpieczne rejony w stosunku do okresu grudnia 2023 roku.

12.05.2024, 13:57

Dziękujemy za wysłane grafiki.