3 runda Polskiej Ligi Żeglarskiej rozegra się w Gdyni podczas Gdynia Sailing Days. 6 i 7 lipca 18 załóg 1 Ligi rozegra kolejne regaty i stoczy walkę o punkty rankingowe i awans do Ekstraklasy. Na czele tabeli Onboard Poznań i KS AMW Iskra Gdynia.
Ilość ropy naftowej i produktów naftowych przepływających wokół Przylądka Dobrej Nadziei, położonego na południowym krańcu Afryki, wzrosła o prawie 50% w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2024 r. w porównaniu ze średnią w 2023 r., ponieważ statki handlowe ominęły wąskie gardła na Bliskim Wschodzie.
Kongres Polskie Porty 2030 otworzył dyskusję na temat tego jaką rolę będą spełniały polskie porty morskie w perspektywie 2040, a nawet 2050 r. Porty na świecie rozwijają się niezwykle dynamicznie, bo wymuszają to potrzeby globalizacji. Gospodarka polska coraz głębiej wkomponowuje się w światową i porty morskie mają w tym niepodważalny udział.
Kwestia przeładunków, na co składa się eksport i import towarowy, to kluczowe zagadnienie funkcjonowania portów morskich. Podczas czwartego panelu na Kongresie Polskie Porty 2030 zaproszeni prelegenci reprezentujący m.in. terminale przeładunkowe dyskutowali na temat stanu branży, jej szans, wyzwań, bolączek oraz przyszłości.
Pierwsza dyskusja podczas tegorocznego Kongresu Polskie Porty 2030 poświęcona była potencjałowi i perspektywom najważniejszych portów w kraju. W wielowątkowej rozmowie wzięli udział ich reprezentanci, a poprowadził ją Mateusz Kowalewski.
Najnowszy raport Wood MacKenzie poświęcony rynkowi turbin wiatrowych stwierdza, że czterech chińskich producentów OEM znajduje się w pierwszej piątce światowego rankingu.
Jak pokazują statystyki, przyrost floty kontenerowej jest nadal spory. Szczególnie było to widoczne w całym 2023 roku, kiedy to globalna pojemność powiększyła się o 2,3 mln TEU. Również przez pierwsze cztery miesiące tego roku ilość dostarczonej pojemności sięgnęła już 1 mln TEU. Tym zmianom towarzyszył niewielki poziom złomowań.
Zysk netto Grupy Orlen za pierwsze trzy miesiące tego roku wyniósł 2 mld 785 mln zł i był niższy o 6 mld 686 mln zł w porównaniu analogicznym okresem roku ubiegłego - podał w środę koncern w skonsolidowanym raporcie kwartalnym.
Niemieckie porty morskie znajdują się w kryzysie; od lat ich wolumeny przeładunków są coraz niższe, w 2023 roku spadły do poziomu sprzed dwóch dekad - ocenili analitycy Ośrodka Studiów Wschodnich (OSW).
Kwiecień to kolejny miesiąc, w którym dochodziło do groźnych ataków na statki handlowe, które w mniejszej ilości, ale nadal kontynuują swoje podróże przez Morze Czerwone oraz Zatokę Adeńską. Jak podają międzynarodowe źródła analityczne, w tym Clarksons Research takich przejść statków w zależności od ich typów jest o wiele mniej niż wcześniej. Chodzi o spadki rzędu od około 70 % do nawet 90 % statków różnych typów przepływających mniej przez te niebezpieczne rejony w stosunku do okresu grudnia 2023 roku.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości