Na przełomie czerwca i lipca MSPiR zgłosiła cztery wnioski w związku z zakupami sprzętowymi. Aby skutecznie zapewnić bezpieczeństwo na Bałtyku, szczególnie w związku z budową infrastruktury energetycznej, morscy ratownicy potrzebują wiele stale modernizować i pozyskiwać wyposażenie do prowadzenia działań w ramach SAR (Search and Rescue).
Przez umowę czarteru na czas armator zobowiązuje się za wynagrodzeniem (opłatą czarterową „hire”) oddać czarterującemu statek do komercyjnej eksploatacji.
Port rybacki w Pucku będzie miał nowy falochron osłonowy i nabrzeże. Stosowny przetarg na budowę obu obiektów ogłosił Urząd Morski w Gdyni.
W Porcie Gdynia trwa realizacja nowej wnęki dla pływającego doku. Aby wykonać tę inwestycję, należało m.in. rozebrać i wydobyć spod wody stary slip. Trudnego zadania podjął się żuraw pływający Maja. Wcześniej wielką konstrukcję trzeba było odkopać i pociąć na kawałki. Co jeszcze dzieje się na budowie?
W środę 29 maja w obecności wiceministra infrastruktury Arkadiusza Marchewki oficjalnie otwarto port rybacki we Fromborku po modernizacji, która trwała blisko 2,5 roku. Za inwestycję odpowiada Urząd Morski w Gdyni.
22 mln zł kosztowała modernizacja portu rybackiego we Fromborku nad Zalewem Wiślanym. Po przebudowie w porcie jest więcej miejsc postojowych dla jednostek; poprawiło się też bezpieczeństwo żeglugi - poinformował w środę w komunikacie inwestor - Urząd Morski w Gdyni.
W tradycyjnym systemie common law, terminowa płatność „hire” (opłaty czarterowej), jakkolwiek należąca do kluczowych obowiązków czarterującego, nie stanowi warunku istotnego umowy czarteru na czas.
Firma Antea Polska S.A., we współpracy z Urzędem Morskim w Gdyni tworzy projekt dotyczący modernizacji przystani rybackiej "Kąty Rybackie II" w gminie Sztutowo. Opracowanie będzie obejmowało trzy warianty realizacji przebudowy przystani wraz ze wstępną analizą nawigacyjną i analizą falowania.
Port Gdynia rozpoczyna kolejną inwestycję. Powstanie nowa wnęka dokowa do której przestawiony zostanie dok pływający. Przebudowane zostaną też Nabrzeże Południowe II, Nabrzeże Zachodnie I i Pirs II. Prace na rzecz portu wykonają spółki z sopockiej Grupy NDI.
W ciągu dwóch lat, kosztem blisko 23 mln, zł przy Jeziorze Paprocańskim w Tychach powstanie marina dla lokalnych klubów żeglarskich. Oprócz samego budynku z częścią szkoleniową i magazynową, zaplanowano także pomosty, ścieżki piesze oraz oświetlenie.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości