Mijają kolejne miesiące kryzysu transportu morskiego na Morzu Czerwonym, a rozwiązania problemu trapiącą światową żeglugę nie widać. Mając na uwadze permisywność społeczności międzynarodowej w stosunku do jemeńskich rebeliantów Huti, można zasadnie zastanawiać się, czy tak długie trwanie statusu quo nie jest celowym działaniem.
Rohde & Schwarz poinformował 9 lipca o podpisaniu kontraktu z Polską Grupą Zbrojeniową w sprawie programu "Miecznik", obejmującego dostawy wyposażenia dla trzech wielozadaniowych fregat dla polskiej Marynarki Wojennej. Firma z Niemiec ma być partnerem systemowym i integratorem architektur bezpiecznej łączności i elektronicznych środków wsparcia na okrętach, które wejdą w skład Dywizjonu Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów i będą stacjonować w Porcie Wojennym Gdynia.
Jedną z trzech funkcji konosamentu jest potwierdzenie ilości oraz stanu ładunku przyjętego do przewozu. W obrębie tej funkcji dochodzi często do istotnego sporu pomiędzy przewoźnikiem, wystawcą konosamentu a frachtującym (stroną ładunkową). W interesie przewoźnika jest zamieścić w konosamencie nie tylko precyzyjne informacje dotyczące ilości, rodzaju i jakości załadowanego towaru, ale również odnotować wszelkie zauważone w trakcie załadunku uszkodzenia i ubytki ładunku.
Ministrowie obrony Kanady, Niemiec i Norwegii podpisali w środę list intencyjny w sprawie utworzenia morskiego sojuszu obronnego. Trzy kraje rozważą możliwości zacieśnienia współpracy na północnym Atlantyku - przekazał szef kanadyjskiego resortu obrony Bill Blair.
Fincantieri i Marc-Henry Cruise Holdings LTD, współwłaściciel Four Seasons Yachts, świętowali w stoczni we włoskiej Ankonie położenie stępki pod jacht Four Seasons I. Ma być to pierwszy ultra-luksusowy statek budowany dla tej firmy. Jej przedstawiciele określają to jako "spełnienie marzeń" i początek nowej drogi w historii przedsiębiorstwa związanego dotąd przede wszystkim z branżą hotelarską.
Z udziałem przedstawicieli gdańskiej stoczni oraz norweskiego zamawiającego odbyła się 9 lipca ceremonia położenia stępki pod pierwszy z dwóch promów o napędzie hybrydowym. Statek powstaje w związku z wprowadzaniem na morski rynek Norwegii niskoemisyjnych jednostek transportowych.
Jeden z najbardziej zapracowanych okrętów Royal Navy powrócił 6 lipca do macierzystego portu w Portsmouth po pół roku działania w rejonie Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej, gdzie wykonywał zadania w ramach ochrony żeglugi oraz zwalczania ataków na statki i okręty prowadzonych przez jemeńskich bojowników. Prowadził także działania skierowane przeciwko przemytnikom.
W znajdującej się w Schacht-Audorf stoczni Lürssen 2 lipca doszło do pożaru, w wyniku czego spłonął budowany jacht o wartości nawet ćwierć miliona dolarów. W trakcie działań straży pożarnej zamknięto ruch żeglugowy w Kanale Kilońskim.
Biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting z siedzibą w Gdańsku zaprezentowało swoją koncepcję ekologicznego statku przeznaczonego do transportu ciekłego dwutlenku węgla CO2. RMDC 4580 LCO2 Carrier 12000m3 ma wpisywać się w koncepcje dekarbonizacji żeglugi, wykorzystując nowoczesne rozwiązania związane z wykorzystaniem nisko- i zeroemisyjnych środków napędu. W ten sposób jednostka transportowa ma jednocześnie wykonywać obowiązki zgodnie z przeznaczeniem oraz pozostawać przyjazną środowisku naturalnemu.
Wiosną 1939 r. hasło "Żywe torpedy" nabrało rozgłosu po ogłoszeniu przez III Rzeszę roszczeń wobec Polski. Idea ochotników do samobójczych misji była potężną akcją propagandową, a nie pomysłem na skuteczną walkę z Niemcami - powiedział PAP historyk dr Marcin Kłodziński.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości