Walne Zebranie Członków Rady Interesantów Portu Gdańsk zdecydowało o mianowaniu Jacka Klimczaka członkiem honorowym Rady Interesantów Portu Gdańsk. Wyróżnienie zostało przyznane za jego ogromny wkład w utworzenie Rady Interesantów oraz jej wieloletnie przewodniczenie (2013-2023).
Przyszłość, i to wcale nieodległa, przyniesie polskim portom zmiany. Zmienią się struktury przeładunkowe, zmieni się sposób myślenia o łańcuchach dostaw, zmienią się potrzeby samych terminali, a nowe technologie usprawnią procesy, ale i wniosą nowe ryzyka. Uczestnicy II Kongresu Polskie Porty 2030 byli zgodni – polska branża portowa nie może osiąść na laurach.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście jest jednym z partnerów II Kongresu Polskie Porty 2030, który odbędzie się w dn. 10-11 czerwca w Sopocie.
W dniach 10-11 czerwca w hotelu Radisson Blu w Sopocie odbędzie się druga edycja ogólnopolskiej konferencji w całości skoncentrowanej na sektorze portów morskich – Kongres Polskie Porty 2030. Patronem honorowym wydarzenia jest Ministerstwo Infrastruktury. Pierwsza edycja Kongresu okazała się wielkim sukcesem i jedną z największych imprez gospodarczych w regionie. Zgromadziła ponad 500 uczestników oraz ponad 70 prelegentów. W tym roku zainteresowanie konferencją jest jeszcze większe. Spotkajmy się w Sopocie !
W dniu 19 października odbyło się Walne Zebranie Członków Rady Interesantów Portu Gdańsk, podczas którego wybrany został nowy skład Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej Rady. Członkowie Rady Interesantów Portu Gdańsk wybrali jednogłośnie nowego przewodniczącego. Został nim były prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk S.A Pan Łukasz Greinke. Stanowisko prezesa portu pełnił w latach 2016-2023.
Agresja Rosji na Ukrainę przewróciła do góry nogami łańcuchy dostaw w całej Europie. Przed dużymi wyzwaniami stają w związku z tym polskie porty morskie. Najpierw, jeszcze w zeszłym roku, musiały się szybko przygotować na przyjęcie o wiele większych niż wcześniej wolumenów węgla. Następnie w górę poszybowały przeładunki zbóż. Port Gdańsk i współpracujące z nim firmy, już teraz przygotowują się do kolejnej kampanii zbożowej.
Aby ograniczyć ilość wykonywanych czynności przeładunkowych spółka Port Gdański Eksploatacja zakupiła nowe urządzenia przeładunkowe, znacznie wydajniejsze od tych, które pracowały wcześniej. Część z nich już pracuje na nabrzeżach, razem z kurtynami wodnymi oraz armatkami generującymi mgłę i zmniejszającymi zapylenie.
Port Gdańsk przygotowuje się do zwiększonej obsługi ciężarówek ze zbożem. Powstają dodatkowe miejsca postojowe, trwają także rozmowy na temat zmiany organizacji ruchu w okolicy portu.
Około 1,5 mln ton rocznie przeładowuje Siark-Port, w tym 240 tys. ton nawozów. Spora część tych operacji odbywa się na terenie Wolnego Obszaru Celnego, gdzie Siark-Port jest operatorem na jednym z nabrzeży.
Dwa żurawie typu Kone o udźwigu 32 ton każdy stanęły na Nabrzeżu Obrońców Poczty Polskiej w gdańskim porcie. To otwarcie nowego potencjału przeładunkowego, a tym samym element modernizacji OPP.
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem