W stoczni Riva Trigoso w Genui odbyła się 13 lipca uroczystość wodowania siódmego i zarazem ostatniego wielozadaniowego okrętu typu Thaon di Revel, który otrzymał nazwę Domenico Millelire. Seria nowoczesnych patrolowców wpisuje się w politykę odnowy jednostek operacyjnych Marynarki Wojennej Włoch (Marina Militare), zatwierdzonej przez władze i pod egidą OCCAR.
Nowym prezesem gdyńskiej stoczni od 15 lipca został Marcin Ryngwelski, w przeszłości m.in. prezes firmy Thesta oraz Remontowa Shipbuilding S.A. Zastąpi na tym stanowisku ustępującego Pawła Lulewicza. Ponadto członkami zarządu zostaną od 1 sierpnia Beata Koniarska i od 1 września Dariusz Denis.
Ponad 600 gości i blisko 450 członków załogi przypłynęło właśnie do Portu Gdynia na pokładzie luksusowego wycieczkowca Seven Seas Mariner.
Chińska firma z branży transportowej podaje, że przepustowość jej terminalu w Abu Zabi (COSCO SHIPPING Ports Abu Dhabi) przekroczyła 5 milionów TEU. Sześć nowych tras zwiększyło wolumen w 2024 roku.
15 lipca zakończyła się czteroletnia kadencja dotychczasowego prezesa zarządu gdyńskiej stoczni. Kończąc swoją pracę na tym stanowisku Paweł Lulewicz podsumował osiągnięcia zakładu stoczniowego, a także zwrócił uwagę na przyszłe wyzwania.
Mijają kolejne miesiące kryzysu transportu morskiego na Morzu Czerwonym, a rozwiązania problemu trapiącą światową żeglugę nie widać. Mając na uwadze permisywność społeczności międzynarodowej w stosunku do jemeńskich rebeliantów Huti, można zasadnie zastanawiać się, czy tak długie trwanie statusu quo nie jest celowym działaniem.
Statek Ultra Galaxy parę dni temu uległ wypadkowi w wyniku, którego obecnie osiadł na mieliźnie i jest prawie przewrócony na bok. Obecnie trwa akcja ratunkowa mająca na celu odciążenie statku.
Ze względu na znaczenie regionu arktycznego dla bezpieczeństwa gospodarczego, narodowego i klimatycznego pogłębiamy współpracę przy budowie najnowocześniejszych lodołamaczy – głosi wydane w czwartek oświadczenie prezydentów USA i Finlandii Joe Bidena i Alexandra Stubba oraz premiera Kanady Justina Trudeau.
Japońska firma transportowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) przekazała, że 10 lipca br. w stoczni Oshima Shipbuilding w Saikai (prefektura Nagasaki) zakończono budowę masowca ultramax o nazwie Green Winds. Jego wyjątkowość polega na tym, że jest drugą jednostką wyposażoną w system napędu wiatrowego Wind Challneger.
Chińska firma transportowa Cosco Shipping Lines poinformowała, że w morze wyszły jej dwa nowe nabytki, statki ro-ro z napędem dwupaliwowym Liao He Kou (IMO: 9991757) i Min Jiang Kou (IMO: 9991771). Mają być one największymi jednostkami tego typu, posiadającymi silniki zgodne z ideą dekarbonizacji branży morskiej.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024