Dwie potężne firmy żeglugowe, Carnival Corporation i Seaspan Corporation, wprowadzają na pokłady technologię Starlink od SpaceX, zmieniając zasady gry w łączności na morzu.
Seaspan Corporation, właściciel statków kontenerowych, będzie modernizował pięć z nich, by były zasilane metanolem. Następnie zostaną wyczarterowane liniom Hapag-Lloyd.
W stoczni Seaspan Shipyards w kanadyjskim Vancouver powstał pierwszy prototypowy blok na potrzeby nowego polarnego lodołamacza.
Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
W ramach 3. Międzynarodowego Globalnego Forum LNG, które odbyło się w Kartagenie w Kolumbii, Seaspan podpisał protokół ustaleń (MoU) z globalną firmą energetyczną AES. Współpraca ta ma na celu głównie świadczenie usług bunkrowania skroplonym gazem ziemnym (LNG) dla statków żeglugowych przepływających przez Kanał Panamski , a także zbadanie możliwości świadczenia tych i podobnych usług na rynkach regionalnych w obszarze wpływu terminala LNG Costa Norte.
Spółka HaiSea Marine świętowała w tym tygodniu przybycie do miejsca przeznaczenia, świętowała przybycie pierwszego na świecie w pełni elektrycznego holownika, który po raz pierwszy przepłynął pod mostem Lions Gate, zmierzając do kanadyjskiego portu w Vancouver.
Wprowadzanie zielonego metanolu w przemyśle morskim nabiera rozpędu. Firma Hapag-Lloyd i właściciel statku Seaspan Corporation podpisują umowę dotyczącą zobowiązania do konwersji z MAN PrimeServ, oddziałem posprzedażowym MAN Energy Solutions. W zeszłym miesiącu Maersk ogłosił również plany przetestowania konwersji metanolu z MAN dla niektórych swoich kontenerowców, podczas gdy Stena ogłosiła, że będzie współpracować z Wartsila przy konwersji niektórych swoich promów.
Høglund podjął się opracowania zintegrowanego systemu automatycznego dla pierwszych bunkierek LNG, które będą operować wzdłuż zachodniego wybrzeża Ameryki Północnej. Układ będzie zastosowany na trzech nowobudowanych statków do bunkrowania LNG (LNGBV).
Armatorzy i inwestorzy żeglugowi nadal są nieco bardziej aktywni w zakresie transakcji kupna – sprzedaży jednostek używanych praktycznie we wszystkich segmentach tonażowych, niż w kontraktowaniu budów nowych jednostek. Wyjątek w ostatnich tygodniach mógł stanowić rynek kontenerowców. Ceny nowych jednostek są bardzo wysokie i nadal rosną. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o okrętowy złom. Stal jest w cenie, więc i oferty zakupu statków na przysłowiowe „żyletki” są atrakcyjne dla sprzedających, ale szerszego grona chętnych brak.
Toruńska spółka Towimor SA od ponad 100 lat dostarcza urządzenia pokładowe na statki. Ostatni rok zamknęła z imponującymi kontraktami na urządzenia cumowniczo-kotwiczne na megakontenerowce.
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie