W pierwszym kwartale 2024 r. marynarze statków handlowych byli bardziej zadowoleni z pracy i warunków pracy niż w 2023 r. - wynika z najnowszego raportu Seafarers Happiness Index (SHI), który co kwartał publikuje Mission to Seafarers.
Najnowszy Seafarers Happiness Index zawiera niepokojące informacje. III kwartał br. to kolejny kwartał, w którym odnotowano tendencję spadkową zadowolenia marynarzy statków handlowych z pracy na morzu.
W pierwszym kwartale br. spadło zadowolenie z uprawiania zawodu i warunków pracy marynarza informuje organizacja Mission to Seafarers. Z badań wynika, że poziom zadowolenia z pracy na morzu zmalał w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku. Najniżej oceniają swoją branżę marynarze pływający na drobnicowcach, najwyżej zamustrowani na zbiornikowce. Najbardziej zadowoleni z pracy na morzu są pracownicy cateringu, a najmniej stażyści.
Rośnie liczba marynarzy, którzy raportują nadużycia, nękanie, dyskryminację czy molestowanie podczas pracy na statkach.
Po rekordowo niskich wskazaniach w poprzednim kwartale, najnowszy Indeks Szczęścia Marynarzy (Seafarers Happiness Index) pokazuje, że sytuacja się poprawia. Poziom zadowolenia marynarzy wzrósł we wszystkich kategoriach, a ogólny wskaźnik podniósł się z 5,85 do 7,21 w 10-punktowej skali.
Najnowsze wyniki Indeksu Szczęścia Marynarzy stanowią powód do niepokoju. Wskaźniki we wszystkich odpowiedziach spadły w porównaniu z I kwartałem br., z ogólnym spadkiem szczęścia do rekordowo niskiego poziomu od początku pandemii Covid-19.
Przewlekłe obawy i wątpliwości dotyczące kryzysu wymiany załóg dominowały wśród opinii marynarzy – wynika z ujawnionego Indeksu Zadowolenia Marynarzy (Seafarers Happiness Index).
Jak wynika z najnowszego raportu Seafarers Happiness Index (dosłownie: Indeks Szczęścia Marynarzy) opublikowanego wczoraj przez Mission to Seafarers - społeczność marynarzy znajduje się w krytycznym punkcie z powodu wpływu pandemii COVID-19 na ich zdrowie psychiczne.
Jak wynika z najnowszego raportu Seafarers Happiness Index (dosłownie: Indeks Szczęścia Marynarzy) opublikowanego wczoraj przez The Mission to Seafarers - poziom zadowolenia załóg w pierwszym kwartale tego roku spadł w porównaniu do ostatnich miesięcy 2019 r. To głównie konsekwencje pandemii Covid-19 i związanych z nią obaw dotyczących bezpieczeństwa oraz wydłużonych kontraktów.
Marynarze pracujący na wycieczkowcach i promach są najmniej w branży morskiej zadowoleni ze swojej pracy - wynika z raportu przedstawionego przez Mission to Seafarers.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024