UE przyjęła w poniedziałek 14. pakiet sankcji gospodarczych i indywidualnych wobec Rosji. Zakłada on m.in. objęcie restrykcjami 116 osób i podmiotów za podważanie suwerenności i niepodległości Ukrainy oraz zakaz przeładunku rosyjskiego LNG na terytorium Wspólnoty.
Łotewska firma od miesięcy zaopatruje w paliwo (bunkier) rosyjską tzw. flotę cieni, czyli wyeksploatowane i często niemające ubezpieczenia statki - ujawniła we wtorek telewizja SVT. Tankowanie odbywa się za pośrednictwem cypryjskiego tankowca zakotwiczonego u wybrzeży Gotlandii na Morzu Bałtyckim.
Duński koncern Rockwool został uznany w poniedziałek przez władze Ukrainy za międzynarodowego sponsora rosyjskiej wojny. Firma wyposażyła w Rosji w izolację tamtejsze okręty wojenne.
Kanadyjska spółka wykupiła aktywa helsińskiej stoczni, której działalność w ostatnich latach ze względu na rosyjską własność oraz sankcje UE, w praktyce była zawieszona. Stocznia, powstała w 1865 r., specjalizuje się w budowie okrętów operujących w strefie arktycznej, m.in. lodołamaczy.
G7, USA i Australia zgodziły się na ustalenie stałej ceny, i planują finalizację limitu cenowego na rosyjską ropę jeszcze w tym miesiącu, zamiast przyjmować zmienną stawkę.
Niemiecka policja, w poszukiwaniu majątku rosyjskich oligarchów, natrafiła na luksusowe jachty, mogące być ich własnością. Także FBI zainteresowało się kilkoma jachtami, powstałymi na terenie stoczni w Bremie, które należą z dużym prawdopodobieństwem do Rosjan objętych sankcjami, a nawet do Władimira Putina – opisuje portal "Tagesschau".
Polska i kraje regionu Morza Bałtyckiego przygotowują wspólną propozycję kolejnych sankcji UE wobec Rosji. Prace zakończą się w ciągu najbliższych godzin – przekazało w czwartek PAP unijne źródło dyplomatyczne.
Badanie przeprowadzone wśród ponad 500 decydentów pokazuje, że szwajcarskie i brytyjskie banki nie mają możliwości monitorowania sankcji nałożonych na banki i firmy rosyjskie i prowadzące biznes z partnerami z Rosji – wynika z badania Pole Star.
Ostatnie lata zmusiły ubezpieczycieli do wypłynięcia na nieznane wody i mierzenia się z zupełnie nową dla nich sytuacją. Najpierw Covid-19, teraz wojna na Ukrainie niemal każdego dnia dostarcza nowych wyzwań. Bo jak ustalić przyczynę szkody, jeśli nie można dotrzeć do jakichkolwiek faktów czy przeprowadzić badania? Gdzie kończy się ryzyko wojenne?
Odcięcie 90 proc. importu ropy z Rosji do UE to jak dotąd największa kara dla Kremla za inwazję na Ukrainę, ale równie bolesne mogą być sankcje dotyczące ubezpieczenia tankowców, które znacznie utrudnią Moskwie sprzedaż ropy do Indii i Chin – ocenia w piątek stacja CNN.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju