Do gdyńskiego portu wszedł okręt desantowy-dok, USS New York (LPD-21). Krótka wizyta wiąże się z trwającymi na Morzu Bałtyckim największymi ćwiczeniami morskimi pk. "Baltops 24". Amerykański okręt jest kolejną, sojuszniczą jednostką, która pojawiła się na polskich wodach.
Dwa uniwersalne okręty desantowe-doki US Navy wysłane na Morze Czerwone w celu odstraszenia sprzymierzonych z Iranem rebeliantów Huti zostały skierowane na Morze Śródziemne. Towarzyszą temu kontrowersje wokół niedużego zaangażowania państw w misję pk. "Prosperity Guardian".
„El Nino”, największa od 120 lat susza i ekstremalne temperatury dochodzące w październiku i listopadzie do ponad 40 st. C, najwyższe od 20 lat, niszczą od wielu tygodni wszystkie formy życia w wodach i na lądzie Amazonii.
Niemieckie przedsiębiorstwo logistyczne Hapag-Lloyd uzyskało zgodę chilijskiego organu antymonopolowego na zakup pełnych udziałów w spółkach SAAM Ports i SAAM Logistics. W wyniku tej transakcji niemiecki gigant przejął 10 terminali kontenerowych znajdujących się w obu Amerykach.
W ramach programu zawartego w ustawie National Defense Authorization Act (NDAA) flota USA otrzyma 10 nowych okrętów. W dokumencie zawarto wersję ustawy o autoryzacji obrony narodowej na rok fiskalny 2024, zwiększając wydatki Departamentu Obrony do 886 miliardów dolarów.
Takiego punktu w scenariuszu wspólnych ćwiczeń sił zbrojnych Filipin i USA planiści raczej nie przewidywali. Zapowiadane efektowne zatopienie byłego okrętu zaopatrzeniowego musiało zostać przesunięte w związku z tym, że jednostka-cel została w wyniku warunków pogodowych zepchnięta i samoczynnie trafiła na mieliznę w pobliżu wyspy Batan.
Oddziały US Marine Corp i jego filipińskiego odpowiednika będą współpracować w celu zatopienia wycofanego z eksploatacji zbiornikowca Filipińskiej Marynarki Wojennej (PN) u wybrzeży Zambales, co będzie jednym z najważniejszych wydarzeń tegorocznych działań wspierających lotnictwo morskie (MASA), które odbędą się w dniach od 6 do 21 lipca.
Amerykański potentat zbrojeniowy Huntington Ingalls Industries (HII) ogłosił 31 marca br. , że jej oddział Ingalls Shipbuilding otrzymał fundusze na o wartości 1,3 mld dolarów do wcześniej przyznanego kontraktu od US Navy, związanego z zamówieniem na projekt wykonawczy i budowę okrętu desantowego-doku LPD 32 typu San Antonio, w konfiguracji LPD Flight II. Cały kontrakt wynosi 1,54 mld dolarów.
Ameryka Południowa to ważny kontynent z punktu widzenia międzynarodowej wymiany handlowej i transportu morskiego. W regionie mieszka około 430 mln ludzi, co zapewnia duże zaplecze rynkowe i spore dalsze możliwości rozwoju gospodarczego tego kontynentu i jego społeczności. Obecnie jest to region przede wszystkim eksportu wielu surowców naturalnych, ale także produktów rolnych i spożywczych. Import to z kolei przede wszystkim dobra konsumpcyjne, ale również często ładunki inwestycyjne.
Chilijski operator portowy San Antonio Terminal Internacional (STI) uzgodnił nowy plan inwestycyjny z Portem w San Antonio, który przedłuży koncesję na kolejne pięć lat.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych