• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Spadki i niepewność. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 25-28/2022)

Zbliżające się widmo gospodarczej zapaści, wyhamowująca konsumpcja detaliczna oraz inwestycje coraz bardziej wpływają również na branżę transportu morskiego. Kolejne tygodnie roku dobitnie wskazują bowiem na coraz bardziej poważne korekty, występujące na rynkach frachtowych i czarterowych wielu segmentów żeglugi. To co z jednej strony powinno być ulgą dla płacących za przewóz nie jest z kolei przynajmniej chwilowo aż tak szkodliwe dla przewoźników.

18.07.2022, 16:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Yang Ming z jeszcze większymi stratami po zerwaniu umów czarterowych na kontenerowce

Tajwański armator Yang Ming Marine Transport Corporation zanotował jeszcze większe straty w trzecim kwartale tego roku, po tym, jak zerwał kilku umów czarterowych. Strata netto firmy wyniosła w tym okresie 44,43 mln dolarów, o ponad 14 mln dolarów więcej niż przed rokiem.

17.11.2019, 16:38
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Stawki frachtowe kontenerowców rosną, mimo problemów na rynku

Rynek transportu kontenerowego notuje progres mimo rosnącej liczby nieużywanych statków i nowych dopłat do bunkrów – informuje firma konsultingowa Drewry.

12.11.2019, 21:22
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rynek transportu kontenerowego wciąż stoi w miejscu

Rynek przewozów kontenerowych wciąż tkwi w tym samym miejscu co rok temu, a oczekiwane ożywienie opóźnia się. Widać to po stawkach frachtowych, które nadal nie mogą przekroczyć bariery 1000 pkt. W tym tygodniu indeks stawek na szlaku Azja-Europa Północna zanotował mały wzrost, do 747, o 12 pkt więcej niż tydzień temu.

02.12.2018, 20:58
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Nadpodaż jednostek wciąż może być problemem dla armatorów kontenerowców

Branża żeglugi kontenerowej przez ostatnie kilka lat walczyła ze zjawiskiem nadmiaru tonażu, poprzez konsolidację, fuzje i przejęcia, a także powstrzymywanie się od zamawiania nowych statków.

01.08.2018, 20:29
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Żegluga kontenerowa może znów mieć problem z nadpodażą jednostek

Branża żeglugi kontenerowej przez ostatnie kilka lat walczyła ze zjawiskiem nadmiaru tonażu, poprzez konsolidację, fuzje i przejęcia, a także powstrzymywanie się od zamawiania nowych statków.

13.06.2018, 19:00
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ponowne zagrożenie nadpodażą w żegludze jest realne

Branża żeglugi kontenerowej przez ostatnie kilka lat walczyła ze zjawiskiem nadmiaru tonażu, poprzez konsolidację, fuzje i przejęcia, a także powstrzymywanie się od zamawiania nowych statków.

18.04.2018, 19:01
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Czy nadpodaż jednostek na rynku kontenerowym jest już za nami?

Branża żeglugi kontenerowej przez ostatnie kilka lat walczyła ze zjawiskiem nadmiaru tonażu, poprzez konsolidację, fuzje i przejęcia, a także powstrzymywanie się od zamawiania nowych statków.

22.02.2018, 17:06
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rynek transportu kontenerowego zbliża się do równowagi

Agencja Alphaliner przewiduje, że w obecnym roku światowe przeładunki w terminalach morskich wzrosną o 4,6 proc., wyprzedzając o dwie trzecie poprzednie prognozy. Wpływ na to miały dobre wyniki w I kwartale tego roku, gdy przeładunki w portach wzrosły o 5,8 proc.

28.09.2017, 09:34
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rynek transportu kontenerowego bliski równowagi

Agencja Alphaliner przewiduje, że w obecnym roku światowe przeładunki w terminalach morskich wzrosną o 4,6 proc., wyprzedzając o dwie trzecie poprzednie prognozy. Wpływ na to miały dobre wyniki w I kwartale tego roku, gdy przeładunki w portach wzrosły o 5,8 proc.

05.06.2017, 08:26

Dziękujemy za wysłane grafiki.