Koszt przemieszczania towarów takich jak węgiel i ruda żelaza przez oceany rośnie, wraz z większymi zakupami Chin. To, czy rynek wytrzyma ekonomiczne wstrząsy wywołane pandemią, jest trudniejszym pytaniem.
Armatorzy masowców walczą o każdego dolara w momencie niższego sezonowego popytu na ładunki i pandemii Covid-19, która rujnuje handel i działalność przemysłową na całym świecie.
Konsolidacja rynku poprzez fuzje to dominujący trend na rynku kontenerowców, a od niedawna także na rynku tankowców. Niedługo podobne zjawisko będzie można zauważyć także na rynku masowców.
Analitycy branży morskiej ostrzegają, że Brexit może mieć poważne konsekwencje dla rynku przewozu towarów masowych i kontenerów. W szczególności armatorzy będą mieli kolejne problemy z finansowaniem swoich jednostek.
Analitycy branży morskiej ostrzegają, że Brexit może mieć poważne konsekwencje dla rynku przewozu towarów masowych i kontenerów. W szczególności armatorzy będą mieli kolejne problemy z finansowaniem swoich jednostek.
Już od 14 sesji londyńskiej zwyżkuje poziom Baltic Dry Index. W poniedziałek jego wartość zatrzymała się na poziomie 1205 pkt, o 117 pkt więcej niż tydzień temu.
Eksperci z BIMCO (Baltic and International Maritime Council) przewidują, że w 2019 roku rynek masowców może wrócić do poprzedniej formy, pod warunkiem, że armatorzy nie będą się bali podjąć trudnych decyzji. Pod tym względem obecny rok ma być kluczowy.
Rynek masowów stanie się opłacalny najwcześniej w 2017 roku, mimo stałego wzrostu zarobków tych jednostek przez kolejne dwa lata – wynika z badania Dry Bulk Forecaster przygotowanego przez agencję Drewry.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
Ciężki dzień dla żeglugi na Morzu Czerwonym. Huti zaciekle atakowali statki. Kolejny został uszkodzony
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych