NATO przeznaczy ponad 160 mln euro na rozwój portu wojennego w Lipawie na zachodzie Łotwy - poinformował łotewski minister obrony Andris Spruds. Podkreślił, że znacząco wzmocni to łotewskie możliwości przyjmowania sił Sojuszu.
Prawo i Sprawiedliwość proponuje dofinansowanie 200 mln zł dla Elbląga i każdego małego portu na jego rozwój. Plan inwestycyjny przedstawiła wczoraj Teresa Wilk, kandydatka PiS z okręgu elbląskiego.
Według sondażu Social Changes na zlecenie wPolityce.pl 60 proc. respondentów opowiedziało się za przyjęciem przez władze Elbląga rządowej oferty zainwestowania 100 mln zł w elbląski port, z czego 40 proc. badanych wybrało odpowiedź "zdecydowanie tak". Przeciw było 15 proc. badanych.
Karmsund Havn IKS właśnie podpisał kontrakt na drugi żuraw portowy Liebherr LHM 550.
Koncepcja zewnętrznego kompleksu portowego z głębokowodnym terminalem kontenerowym i terminalem uniwersalnym oraz funkcjonującym już gazoportem to nowa wizja zrównoważonego rozwoju Świnoujścia, zarówno w obszarze gospodarczym, turystycznym jak i uzdrowiskowym. Tym projektem Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście wpisuje się w obszar społecznie odpowiedzialnego biznesu.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. wychodzi naprzeciw swoim partnerom oraz mieszkańcom Gdyni i podejmuje wyzwanie w kierunku usprawnienia płynności ruchu w dostępie drogowym do i z Portu, co pozwoli zapewnić terminowość dostarczania i odwozu ładunków. „Studium wykonalności wraz z dokumentacją techniczną inteligentnego systemu zarządzania ruchem samochodów ciężarowych w Porcie Gdynia”- to pierwszy projekt ZMPG S.A., który otrzymał dofinansowanie ze środków instrumentu finansowego CEF Transport 2018 „Łącząc Europę”. W wy
Czy narodowy przewoźnik, jakim jest LOT, jest zainteresowany wsparciem Pomorza Zachodniego i przedsiębiorców? To jedyny region w kraju, który nie ma połączenia lotniczego z Ukrainą. Lokalny rynek pracy może mieć poważne problemy, od 1 marca wchodzą w życie przepisy otwierające niemiecki rynek pracy dla pracowników z państw trzecich. Z Polski może wyjechać nawet pół miliona Ukraińców.
Niemiecki sąd ponownie rozpatrzy polską skargę w sprawie gazociągu Nord Stream – powiedział w „Rozmowach pod krawatem” w Radiu Szczecin Dariusz Słaboszewski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Władze portu chcą, by gazociąg został zakopany głębiej, ponieważ utrudnia rozwój portu. Jak poinformował Słaboszewski, Niemcy się do tego zobowiązali.
Po raz kolejny publicznie ogłoszono, że w Świnoujściu „musi” powstać głębokowodny terminal kontenerowy. Tymczasem nic nie wskazuje na to, żeby utworzenie kolejnego takiego terminalu wymuszały jakieś pilne potrzeby gospodarki, handlu zagranicznego czy tranzytu. Wręcz przeciwnie, potencjału kontenerowego powstało ostatnio w naszych portach tyle, że wykorzystywany jest on w niewielkim tylko stopniu, nawet nie w połowie.
Dalsze inwestycje są w dużej mierze uzależnione od powstania kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, co ma nastąpić w najbliższych latach. Nowa perspektywa unijna dla Elbląga to również duże inwestycje infrastrukturalne oraz wzmacnianie szkolnictwa zawodowego, tak by odpowiadać na potrzeby lokalnych firm.
Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku zostanie zamknięty w nocy z soboty na niedzielę
Podatki marynarskie: od 1 lipca 2024 roku sprzedaż na platformach internetowych a skutki podatkowe
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Rosyjski statek wpłynął na wody terytorialne Finlandii
Szwecja. Wszczęto procedurę ochrony wraku odkrytego przez Polaków
Wielki wyciek substancji ropopochodnej na Motławie powstrzymany. Możliwy powrót żeglugi