W dynamicznym świecie inżynierii morskiej i w obliczu rosnącego znaczenia zielonej energetyki rola biur projektujących statki jest nie do przecenienia. Służą one zmaterializowaniu wymogów armatora oraz poszukiwaniu skutecznych i ekonomicznych rozwiązań odpowiadających na potrzeby zmieniającego się rynku, zgodnych z rosnącymi wymogami środowiskowymi oraz wspierających zrównoważony rozwój transportu morskiego.
Napędy wodorowe są obecnie jednym z obszarów badań i rozwoju w transporcie morskim, w tym również w żeglarstwie. Zielona technologia ma potencjał, by na dobre zagościć na marinach. Jak twierdzi Prezes Zarządu mPower, Marcin Hołub, to tylko kwestia czasu, aż rynek wymusi na zarządcach inwestycję w wodorową infrastrukturę.
Shift Clean Energy (Shift), Ecomar Propulsion i Aluminium Marine Consultants podpisały protokół ustaleń (MoU) w celu podjęcia współpracy i stworzenia pakietu modernizacyjnego umożliwiającego elektryfikację i przekształcenie istniejących statków transferowych (CTV) i łodzi roboczych w przyjazne dla środowiska jednostki morskie.
Zdaniem giganta zajmującego się żeglugą kontenerową "osiągnięto kamień milowy w wysiłkach zmierzających do redukcji emisji CO2". To wszystko dzięki udanemu zwodowaniu swojego pierwszego statku zasilanego metanolem w stoczni Hyundai Mipo w Korei Południowej.
Prąd i woda to niezbyt dobre połączenie. Aby na jednostkach pływających wszystko działało jak należy, trzeba kwestie elektryczności powierzyć fachowcom. A jeśli spoglądają oni coraz odważniej w stronę zielonej energii, mamy miks godny XXI wieku.
Dla gdyńskiej firmy CLIMAREM zimowe miesiące były okresem wytężonej pracy i wielu ciekawych projektów.
Prognozuje się, że rynek statków elektrycznych na świecie wzrośnie z 4,7 mld USD w 2021 r. do 16,2 mld USD do 2030 r., przy rocznej dynamice wynoszącej 14,9% w latach 2021–2030 – szacują autorzy raportu Electric Ship Market by Type - Global Forecast to 2030.
Technologia wytwarzania części zamiennych do statków za pomocą druku 3D otrzymała klasową aprobatę w Stanach Zjednoczonych.
W marcu tradycyjnie już przyznano doroczne nagrody Shippax Award. Wśród laureatów nie zabrakło znanych firm i głośnych realizacji. Znalazły się też polskie akcenty.
Niezawodność i bardzo dobra jakość wykonania. To tylko niektóre cechy produktów i technologii japońskiej firmy KEMEL, której rozwiązania stosuje na statkach Bota Technik – jej autoryzowany partner w Polsce. O możliwościach nowoczesnych systemów w zakresie łożyskowania i uszczelnień linii wałów rozmawiali w piątek w Darłowie uczestnicy konferencji „Produkty, technologie i usługi serwisowe KEMEL”.
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie