Do gdyńskiego portu wojennego wszedł na krótko okręt rozpoznania radioelektronicznego HswMS Artemis (A202), wchodzący w skład Królewskiej Szwedzkiej Marynarki Wojennej (Svenska Marinen). Prawdopodobnie celem było uzupełnienie zapasów i przygotowanie do dalszego działania. Ze względu na podobieństwo do powstających okrętów SIGINT programu "Delfin" oraz faktu, że kadłub jednostki powstawał w dwóch gdyńskich stoczniach, wzbudza ona duże zainteresowanie.
W czwartek rano na Nabrzeżu Sosnowieckim w szczecińskim porcie zapaliły się składowane tam zrębki biomasy. W akcji gaśniczej uczestniczy sześć zastępów PSP i portowej straży pożarnej. Sytuacja jest opanowana – przekazała rzecznika zarządu portu.
W trakcie Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego 2024 w Kielcach PGZ Stocznia Wojenna zaprezentowała model okrętu przeznaczonego do działań związanych z ratownictwem morskim. „Ratownik” to jeden z wielu programów, które oczekują na realizację, zapewniając potrzebne zdolności dla polskiej Marynarki Wojennej.
Większość statków wykorzystuje silniki diesla do napędu i wytwarzania energii, a duże statki oceaniczne są zazwyczaj napędzane wolnoobrotowymi silnikami wysokoprężnymi. Badanie DNV wykazało, że 25 tys. największych statków, czyli 30% światowej floty, odpowiadało za 80% emisji CO2 – informują autorzy najnowszego raportu DNV Maritime Forecast To 2050.
W PGZ Stocznia Wojenna odbyła się wizyta wysokich rangą przedstawicieli Ministerstwa Obrony Narodowej oraz Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Mieli okazję zapoznać się z przebiegiem prac związanych z przebudową stoczni, a także nad nowymi, wielozadaniowymi fregatami programu "Miecznik".
Największy obiekt PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. w Gdyni jest doskonale widoczny z daleka. Już niedługo rozpoczną się w nim prace nad kadłubem przyszłego ORP Wicher, pierwszej z trzech wielozadaniowych fregat programu "Miecznik". Hala Kadłubowa jest najwyższym tego rodzaju obiektem w Polsce.
W ramach aktualizacji planu postępowań na 2024 rok Komenda Portu Wojennego Gdynia poinformowała o zawarciu szeregu umów na zakup sprzętu oraz usługi. Wśród nich znalazła się informacja o podpisaniu umowy ze spółką ENAMOR Sp. z o.o. z Gdyni w sprawie modyfikacji niszczyciela min typo Kormoran II, ORP Albatros (602), wchodzącego w skład 13. Dywizjonu Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża.
16 lipca firma Darchem Engineering poinformowała o podpisaniu umowy z PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o. w sprawie dostaw elementów wyposażenia do powstających, wielozadaniowych fregat programu "Miecznik".
Nowym prezesem gdyńskiej stoczni od 15 lipca został Marcin Ryngwelski, w przeszłości m.in. prezes firmy Thesta oraz Remontowa Shipbuilding S.A. Zastąpi na tym stanowisku ustępującego Pawła Lulewicza. Ponadto członkami zarządu zostaną od 1 sierpnia Beata Koniarska i od 1 września Dariusz Denis.
15 lipca zakończyła się czteroletnia kadencja dotychczasowego prezesa zarządu gdyńskiej stoczni. Kończąc swoją pracę na tym stanowisku Paweł Lulewicz podsumował osiągnięcia zakładu stoczniowego, a także zwrócił uwagę na przyszłe wyzwania.
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD