W Świnoujściu z udziałem mieszkańców i radnych oraz Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA, a także przedstawicieli inwestora głębokowodnego terminalu kontenerowego odbyła się 9 lipca br. Nadzwyczajna V sesja Rady Miasta dedykowana sprawom tego przedsięwzięcia.
W Świnoujściu odbyło się spotkanie przedstawicieli biznesu zrzeszonych w Północnej Izbie Gospodarczej i rady miasta wraz z prezydent Joanną Agatowską. W jego trakcie poruszano różnorodne tematy związane z wizją rozwoju miasta oraz zacieśniania współpracy. W tle pozostają kontrowersje wokół budowy terminala kontenerowego.
Prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska poinformowała w mediach społecznościowych, że głębokowodny terminal kontenerowy jest "do poprawki", a także "naruszono lub zignorowano szereg przepisów". Jednocześnie Minister infrastruktury Dariusz Klimczak oraz wiceminister Arkadiusz Marchewka w obecności władz Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście odbyli wizję lokalną w miejscu, gdzie ma powstać ta inwestycja. Terminal ma rozpocząć działalność w 2028 roku.
Wojewoda Zachodniopomorski Adam Rudawski wydał decyzję lokalizacyjną dla Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu. Tym samym można już przystąpić do projektowania infrastruktury dostępowej do terminalu. Powstanie głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu jest jednym z elementów ujętych w „Programie rozwoju portów morskich do 2023 roku”. Jego celem jest utrwalenie pozycji polskich portów w basenie Morza Bałtyckiego i stworzenie z nich kluczowych węzłów globalnych łańcuchów dostaw dla Europy Środkowo-Wschodniej.
Ministerstwo Infrastruktury nie wycofuje się z inwestycji w Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu - wynika z odpowiedzi resortu dla PAP. Podkreślono, że jest to jedna z kluczowych inwestycji i podejmowane są kolejne działania w celu jej realizacji.
Wiceminister Infrastruktury ds. ds. gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Arkadiusz Marchewka spotkał się z dyrektorem Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciechem Zdanowiczem w sprawie kluczowej morskiej inwestycji w województwie zachodniopomorskim, budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu. Celem wizyty roboczej było określenie planów budowlanych w związku z tym przedsięwzięciem, które w przyszłości ma wpłynąć na rozwój gospodarczy regionu.
Planowany głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu to jedna z najważniejszych inwestycji ostatnich lat. Budowę potwierdzają i wspierają politycy koalicji rządzącej, podkreślając jej ogromne znaczenie strategiczne. Zapowiadają również współpracę z mieszkańcami pobliskich terenów.
Rok 2023 był dla polskiej branży portowej istotny z racji na wychodzenie światowej gospodarki z pandemii COVID-19. Tak jak w poprzednich latach, upływał on pod znakiem dalszego rozwoju i rozbudowy portów, co oznaczało nowe inwestycje umowy, przetargi, a także wiele zrealizowanych przedsięwzięć. Swoje podsumowanie przygotował Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Urząd Morski w Szczecinie ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji geotechnicznej w związku z budową planowanego falochronu osłonowego. Wedle zamierzeń będzie on zabezpieczał planowany port zewnętrzny, na którym powstanie głębokowodny terminal kontenerowy.
W ramach inicjatywy obywatelskiej aktywiści zgłaszają przeciw rozbudowie nadmorskiej infrastruktury na terenie Polski. Wspierać ich mają mieszkańcy gminy Heringsdorf.
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD
Energetyka idzie na północ. Jak się w tym odnaleźć?
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
UWAGA: Ubezpieczenie społeczne polskich marynarzy - projekt przepisów