• <
mewo_2022
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Europejski rynek LNG. UE co miesiąc pompuje 1 mld dol. w gospodarkę Rosji

W okresie styczeń-grudzień 2023 r. import LNG krajów Unii Europejskiej wzrósł o 1,9% r/r do 102 mln ton, do Chin o 11,4% r/r do 71,6 mln ton, do Japonii zmalał o 9,2% r/r do 66,9 mln ton, do Korei Południowej zmniejszył się 3,5% r/r do 45,5 mln ton – informuje w najnowszym raporcie Banchero Costa Research. Przepompowując rosyjskie LNG w terminalach Belgii, Hiszpanii i Francji, UE co miesiąc pompuje w gospodarkę Rosji 1 mld dol. – podaje najnowszy raport CREA.

11.02.2024, 21:15
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Rynek pływających terminali LNG. FSRU w Gdańsku na inwestycyjnym kursie

Flota FSRU podwoi się do 2025 roku – przewidywali około 10 lat temu analitycy z Oxford Institute of Energy Studies. Po napaści Rosji na Ukrainę widać, że wiele krajów europejskich poszukuje sposobów na zwiększenie możliwości przeładunkowych skroplonego gazu. W Polsce zdecydowano, że statek FSRU zacumuje w Zatoce Gdańskiej.

10.07.2023, 21:25
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Kolejny intensywny kwartał dostaw LNG

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo utrzymuje wysokie tempo dostaw skroplonego gazu ziemnego do Polski. W okresie od lipca do września Spółka odebrała w Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu 14 ładunków LNG. Dodatkowe 3 dostawy Grupa PGNiG sprowadziła poprzez terminal w litewskiej Kłajpedzie.

04.10.2022, 13:20
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Rekordowe zamówienia zbiornikowców LNG, rekordowe ceny. PGNiG wchodzi na rynek z portfelem na 8 zbiornikowców

Globalny portfel zamówień statków na skroplony gaz ziemny osiągnął prawie 230 gazowców LNG i stanowi to 38 proc. wielkości obecnej floty operacyjnej. PGNiG z kontraktem na 8 statków funkcjonuje na rynku jako nowy inwestor.

10.08.2022, 21:47
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Świnoujście. Dotarł setny transport LNG dla PGNiG z Kataru

PGNiG odebrało setną dostawę LNG od Qatargas - podało w sobotę Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Gazowiec Al Shamal dostarczył do gazoportu w Świnoujściu ok. 120 mln m sześc. gazu ziemnego po regazyfikacji w ramach długoterminowego kontraktu - dodano.

07.05.2022, 14:22
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Port w Kłajpedzie dołączył do systemu żeglugowego Qatargas w celu importu LNG

Dla portu w Kłajpedzie, a tym samym Litwy, otwierają się nowe rynki dostaw skroplonego gazu ziemnego (LNG). Od tej pory możliwy będzie import LNG z Kataru – czytamy w komunikacie portu.

18.04.2022, 17:28
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

W marcu rekordowa ilość dostaw LNG do terminalu w Świnoujściu

Aż pięć ładunków skroplonego gazu ziemnego planuje odebrać w marcu Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. W Terminalu im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego został przyjęty już pierwszy z nich, który dostarczył 120 mln m sześc. paliwa po regazyfikacji.

04.03.2022, 11:15
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

PGNiG : W połowie stycznia spółka spodziewa się dostawy 95 mln m sześc. LNG

W połowie stycznia do świonoujskiego terminala LNG przypłynie kolejny gazowiec z dostawą 95 mln m sześc. paliwa - poinformowało PAP PGNiG. Spółka podkreśliła, że od tego roku w terminalu będzie można zregazyfikować już 6,2 mld m. sześc gazu.

06.01.2022, 14:29
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Prezes PGNiG: Katar pozostaje naszym głównym partnerem w dostawach LNG

Od początku 2023 r. będziemy w stanie w sposób zdywersyfikowany dostarczać gaz do Polski z innych kierunków niż wschodni; Katar pozostaje naszym głównym partnerem w dostawach LNG – mówił w sobotę w Dosze prezes PGNiG Paweł Majewski.

04.12.2021, 17:17
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ciemno wszędzie, głucho wszędzie. Azjatycki kryzys energetyczny zagraża łańcuchowi dostaw

Najpierw był kryzys wywołany przez pandemię koronawirusa Covid-19, potem kongestie w portach, zaś teraz do problemów gospodarki morskiej dołącza azjatycki kryzys energetyczny. Zapasy surowców energetycznych nie zostały odbudowane wystarczająco szybko, aby sprostać popytowi, co powoduje opóźnienia w globalnym łańcuchu dostaw.

27.10.2021, 22:15

Dziękujemy za wysłane grafiki.