Wraz ze wzrostem znaczenia portów śródlądowych w niemieckiej logistyce zwiększa się również liczba przewozów związanych z obsługą klientów Trans Polonii, którzy korzystają z transportu rzecznego. Wśród przewożonych produktów znajdziemy przede wszystkim produkty chemiczne: wodorosiarczek sodu, koagulat żelazowy czy rozjaśniacz optyczny do produkcji papieru, ale także olej słonecznikowy. Wesseling, Leverkusen, Kehl nad Renem czy Brema nad Wezerą to porty, które systematycznie są dziś odwiedzane przez cysterny spółki.
Czy operatorzy kontenerowców będą oglądać dno w budżetach do 2028 r.? A z nimi gestorzy ładunków, spedytorzy, logistycy i terminale? 2023 r. nie był dobry dla operatorów statków kontenerowych. 2024 r. ma być nie lepszy, nie tylko dla armatorów liniowych.
Koszty stawek frachtowych od kilku miesięcy spadają i są już o ponad 70 proc. niższe niż we wrześniu 2021 roku. To jednak nie oznacza, że rekordowe szczyty z końcówki poprzedniego i początku tego roku przestały oddziaływać na gospodarkę. Jak szacuje Polski Instytut Transportu Drogowego, konsumenci odczują je w postaci podwyżek cen dóbr dopiero zimą 2023 roku. Według analiz Międzynarodowego Funduszu Walutowego obserwowany w ubiegłym roku wzrost kosztów transportu może obecnie zwiększać inflację o ok. 1,5 pkt. proc. rocznie.
Przedstawiamy kolejną analizę wypadku morskiego w ramach naszego cyklu specjalistycznych tekstów dotyczących żeglugi i największych katastrof oraz wypadków morskich.
Rynek żeglugowy przechodzi intensywne i dynamiczne zmiany. Według wielu analityków gospodarka globalna będzie traciła coraz bardziej na rzecz gospodarki lokalnej. Będzie to miało również wpływ na logistykę morską. Ceny paliw osiągają bardzo wysokie poziomy, co ma oczywiście przełożenie na koszty armatorów i następnie oddziaływuje również na poziom stawek czarterowych i frachtowych, za które muszą płacić gestorzy ładunków. Finalnie wysokie koszty przekładają się na ceny indywidualnych produktów, które ponoszą klienci.
W poniedziałek 24 stycznia w Szczecinie na konferencji „Perspektywy polskiego przemysłu stoczniowego” zebrali się reprezentanci gospodarki morskiej, szczególnie Pomorza Zachodniego. Ważnym tematem podczas dyskusji były kwestie dotyczące nowych promów dla polskich armatorów.
Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska, mówi o zmianach na rynku spedycyjnym i jego perspektywach rozwoju.
Popyt na LNG będzie systematycznie rósł do 2037 r., a później będzie malał – wynika z lutowego raportu McKinsey Global Gas Outlook to 2050. W 2035 r. podaż LNG osiągnie 4 333 cbm (mld m3), podczas gdy w 2020 r. wyniosła 3 787 cbm.
Raz na dwa lata konferencja Nor-Shipping organizowana w stolicy Norwegii przyciąga ponad 35 tysięcy specjalistów reprezentujących wszystkie sektory branży morskiej – armatorów, stocznie, dostawców usług i produktów. W tym roku kluczową kwestią omawianą na Nor-Shipping była ochrona środowiska. Nie bez powodu.
Największy uniwersalny port Niemiec osiągnął w 2018 roku z wynikiem 135,1 milionów ton przeładowanych towarów znaczący wynik. Hamburg skutecznie rywalizował w trudnym środowisku, a w relacji z zapleczem lądowym zwiększył przewozy koleją do łącznie 46,8 milionów ton (+2,7%) a w przypadku kontenerów 2,44 miliona TEU (+4,7%).
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024