Zakończyła się budowa najdłuższej przeprawy podwodnej w Polsce. Mierzący 1780 metrów tunel pod cieśniną Świną 30 czerwca br. zostanie otwarty dla ruchu. Tunel, którego budowa rozpoczęła się jesienią 2019 roku, stanowi pierwsze stałe połączenie między wyspami Uznam i Wolin w historii miasta. Inwestycja została zrealizowana przez konsorcjum PORR S.A./PORR Bau/Gülermak na zlecenie Gminy Miasta Świnoujście i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jako inwestora zastępczego.
Galeria ewakuacyjna, sufit z kanałem wentylacyjnym i wreszcie płyta z jezdnią, po której będą jeździć samochody - wszystko to powstanie w tunelu pod Świną dzięki zamontowanym tam prefabrykatom. W zakładzie prefabrykacji wykonano już ponad połowę z nich. A to nie jedyne wieści z budowy.
Kilometr tunelu wydrążyła maszyna TBM Wyspiarka w Świnoujściu – poinformowała w czwartek GDDKiA. Budowa świnoujskiej przeprawy ma się zakończyć w ostatnim kwartale przyszłego roku.
Wyspiarka drąży już pod Świną - poinformowano w piątek na oficjalnym profilu facebookowym "Tunel w Świnoujściu" poświęconym inwestycji. Drążenie od wyspy Uznam do wyspy Wolin maszyna TBM powinna zakończyć we wrześniu.
Gazoport, planowany gazociąg Baltic Pipe wraz z tunelem pod Świną pokazują, czym jest racja stanu - powiedział premier Mateusz Morawiecki w piątek w Świnoujściu, podczas uroczystości rozpoczęcia drążenia tunelu między wyspami Wolin i Uznam.
Tunel w Świnoujściu zapewni stałe połączenie z resztą kraju – powiedział PAP wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. Jak dodał, to ostatnie miejsce w Polsce bez takiego połączenia.
5 marca rozpoczyna się drążenie tunelu pod rzeką Świną pomiędzy wyspami Wolin i Uznam. Będzie to najdłuższa przeprawa podwodna w Polsce.
Drążenie tunelu pod Świną ma rozpocząć pod koniec przyszłego tygodnia maszyna TBM, której świnoujścianie nadali imię Wyspiarka. Prace nad tunelem mają się zakończyć w 2022 r.
We wtorek w Świnoujściu dźwigi opuściły głowicę urabiającą do komory startowej, gdzie maszyna rozpocznie drążenie tunelu pod Świną. Wiercenie tunelu pod dnem rzeki ma się rozpocząć w marcu br.
Są już gotowe pierwsze segmenty, z których będzie wykonany tunel łączący wyspy Uznam i Wolin. Specjalna maszyna Tunnel Boring Machine (TBM), która będzie drążyła tunel pod dnem Świny, będzie jednocześnie układała te betonowe segmenty w pierścienie, a kolejne zabudowane pierścienie będą tworzyły pełną obudowę tunelu.
Bruksela zatwierdza pomoc publiczną dla projektów MFW Bałtyk 2 i 3
Vestas ze stratą operacyjną, chociaż popyt na turbiny wciąż rośnie
Siły USA zatopiły dwie łodzie bojowników Huti
Grecki tankowiec trzykrotnie zaatakowany na Morzu Czerwonym
Sukcesy polskich żeglarzy – 12 medali na mistrzostwach świata i Europy
Zdaniem niemieckich służb Nord Stream wysadził Ukrainiec mieszkający w Polsce. Według polskich władz... wyjechał z kraju