• <
mewo_2022
nauta_2024
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Trans Polonia: coraz częściej obsługujemy porty żeglugi śródlądowej

Wraz ze wzrostem znaczenia portów śródlądowych w niemieckiej logistyce zwiększa się również liczba przewozów związanych z obsługą klientów Trans Polonii, którzy korzystają z transportu rzecznego. Wśród przewożonych produktów znajdziemy przede wszystkim produkty chemiczne: wodorosiarczek sodu, koagulat żelazowy czy rozjaśniacz optyczny do produkcji papieru, ale także olej słonecznikowy. Wesseling, Leverkusen, Kehl nad Renem czy Brema nad Wezerą to porty, które systematycznie są dziś odwiedzane przez cysterny spółki.

05.07.2024, 12:41
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Produktowce – konie robocze na rynku transportu produktów petrochemicznych

Przewozy produktowcami spadły w ostatnim czasie na niektórych rynkach. Popyt na transport produktów jednak się utrzymuje ze względu na popyt przemysłu chemicznego oraz transportu. Popyt na przewozy tego typu zbiornikowcami utrzymuje się również ze względu na konieczność pokonywania dłuższych tras. Zagrożenia atakami Huti w Zatoce Adeńskiej sprawiło, że wzrosło zapotrzebowanie na tonomile pokonywane przez pracowite floty produktowców.

04.07.2024, 20:14
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kraje europejskie na mapach przemytu ropy naftowej. Rosyjska ropa przecieka „flotami cieni”

Rosyjska ropa i produkty rafineryjne docierają do wszystkich krajów, także krajów UE. Przemysł rafineryjny i jego przemysłowi odbiorcy mimo spowolnienia gospodarczego nie mogą się zatrzymać. Ropa naftowa z Rosji docierała w 2023 r. do rafinerii bez większych przeszkód. W 2024 r. dalej płynie zbiornikowcami szerokim strumieniem do europejskich portów i rafinerii.

13.04.2024, 18:05
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Ukraiński wywiad: wysadzono rurociąg na południu Rosji, dostarczający ropę na tankowce

Ukraiński wywiad wojskowy (HUR) podał w sobotę, że w Rosji doszło do eksplozji rurociągu, którym transportowano paliwo do tankowców w porcie Azow - leżącym nad Donem, niedaleko Morza Azowskiego. HUR podkreślił, że załadunek paliw "wstrzymano na czas nieokreślony".

06.04.2024, 13:46
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Indie – nowy rozgrywający na morskich szlakach ropy i produktów rafineryjnych

Indie złapały wiatr w rafineryjne żagle po wprowadzeniu sankcji na handel z Rosją i ograniczeniu importu rosyjskiej ropy przez państwa UE. Szczególnie dobry biznesowo był rok 2022. Również w 2023 r. nie było najgorzej. Jak wynika z danych opublikowanych przez firmę wywiadowczą Kpler, import ropy naftowej do Indii wzrósł w marcu 2024 r. do 5,2 mln baryłek dziennie.

01.04.2024, 22:26
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

BBC: mimo sankcji trwa import produktów z rosyjskiej ropy naftowej

Miliony baryłek paliwa wyprodukowanego z rosyjskiej ropy naftowej są nadal importowane do Wielkiej Brytanii pomimo sankcji nałożonych na Kreml w związku z wojną na Ukrainie - podała w poniedziałek stacja BBC, przywołując dwa udostępnione jej raporty.

05.02.2024, 11:43
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

W Rydze padł rekord w przeładunkach kontenerów

2023 rok przyniósł portowi w Rydze rekord w przeładunkach kontenerów. Po raz pierwszy w historii przekroczyły one 5 mln ton.

23.01.2024, 10:46
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Łotewskie porty ze spadkami

W 2023 roku łotewskie porty przeładowały łącznie 9,4 mln ton towarów, czyli o 19,6% mniej niż w 2022.

22.01.2024, 14:30
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

PERN oddał do użytku nowe zbiorniki na olej napędowy

Nowe zbiorniki na olej napędowy trafiły do eksploatacji w Rejowcu, Dębogórzu, Nowej Wsi Wielkiej i Boronowie. Pojemności PERN na paliwa zwiększyły się o ćwierć miliona metrów sześciennych - poinformował PERN.

12.10.2023, 15:07
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ropa na wojennej ścieżce. Kto zarabia na wojnie? Producenci, operatorzy zbiornikowców i terminali

Wojna w Ukrainie wciąż napędzała w 2023 r. popyt na ropę transportowaną drogą morską. Pomimo wysokich cen ropy i ryzyka recesji gospodarczej wiele krajów kupuje ropę „na zapas” i napędza ceny. W tym roku korzystają na tym głównie operatorzy capsize. Choć i operatorzy innych zbiornikowców również na narzekają. W 2022 roku ponad 55% eksportu ropy z Europy Północno-Zachodniej zostało załadowane na statki Aframax, 34% na Suezmax, a 9% na VLCC. W 2023 r. proporcje niewiele się zmieniły.

07.10.2023, 13:25

Dziękujemy za wysłane grafiki.