Chińscy producenci kontenerów morskich mają zajęte moce produkcyjne co najmniej do połowy października. Dostawy w drugim kwartale osiągnęły rekordowy poziom, a cały rok prawdopodobnie będzie drugim co do wielkości w historii pod względem produkcji kontenerów do ładunków suchych.
Tajfun Shanshan, który dotarł do japońskiego lądu w czwartek rano, sieje spustoszenie w południowo-zachodniej części japońskiego regionu Kiusiu - informuje agencja Kyodo. Żywioł spowodował śmierć co najmniej trzech osób, liczne zniszczenia i sparaliżował transport.
Producenci podmorskich kabli elektrycznych mają już zarezerwowane moce produkcyjne na najbliższe lata - wynika z publikacji Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Analitycy prognozują, że rozwój energetyki wiatrowej sprawi, iż popyt na kable do 2028 roku wzrośnie kilkukrotnie.
Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku rosną po dużym spadku amerykańskich zapasów tego surowca. Z rynków nie znika też obawa o napiętą sytuację na Bliskim Wschodzie, co może wywołać zakłócenia w dostawach ropy z tego regionu - podają maklerzy.
W pierwszej połowie 2024 r. import ropy naftowej drogą morską na rynek Unii Europejskiej wzrósł o 1,2% r/r do 238,0 mln ton, co stanowiło 21,4% światowego handlu. Unia Europejska jest obecnie drugim co do wielkości morskim importerem ropy naftowej na świecie, po tym jak w 2022 r. na krótko wyprzedziła Chiny.
Norwegia planuje wdrożyć niskoemisyjny i zielony wodór na dużą skalę we wszystkich trudnych do dekarbonizacji sektorach w kraju oraz wesprzeć transformację energetyczną w Europie i na świecie. Zarówno unijna jak i norweska strategia wodorowa, uznają ten surowiec za niezbędny do osiągnięcia społeczeństwa o zerowej emisji netto do 2050 r. W Polsce mamy strategię, kilka dolin wodorowych i parę stacji tankowania szarym wodorem.
Jak podaje Zarząd Portów Antwerpia-Brugia, całkowita przepustowość w pierwszych sześciu miesiącach tego roku wyniosła 143 mln ton, co stanowi wzrost o 3% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Dzieje się tak pomimo trwających napięć geopolitycznych i wyzwań stojących przed branżą morską na świecie. Rozpatrując każdy rodzaj produktów ze względu na jego rodzaj sytuacja nie wygląda tak różowo, niemniej zarząd stara się pozytywnie patrzeć w przyszłość i inwestuje w infrastrukturę portową.
Obejmując stanowisko prezesa Polskiego Rejestru Statków S.A., Grzegorz Pettke, przynosi ze sobą ambitne plany przekształcenia instytucji. W rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl, nowy szef PRS przedstawia swoją strategię, która obejmuje rozszerzenie usług, modernizację technologiczną oraz wzmocnienie roli firmy jako ważnego gracza na międzynarodowej arenie morskiej.
Przewozy produktowcami spadły w ostatnim czasie na niektórych rynkach. Popyt na transport produktów jednak się utrzymuje ze względu na popyt przemysłu chemicznego oraz transportu. Popyt na przewozy tego typu zbiornikowcami utrzymuje się również ze względu na konieczność pokonywania dłuższych tras. Zagrożenia atakami Huti w Zatoce Adeńskiej sprawiło, że wzrosło zapotrzebowanie na tonomile pokonywane przez pracowite floty produktowców.
Od 1 lipca zaczną obowiązywać przepisy, które przewidują konieczność przymocowania na stałe plastikowych nakrętek do butelek. Od tego dnia również np. punkty gastronomiczne sprzedające żywność lub napoje w jednorazowych plastikowych opakowaniach będą musiały zaoferować klientom alternatywne opakowanie.
Przedstawiciele ministerstwa infrastruktury z wizytą w trójmiejskich portach
Producenci kontenerów mają roboty po uszy. Portfele zamówień pełne
W Australii po raz pierwszy serwisowany będzie atomowy okręt podwodny
Firma DOE targach SMM Hamburg 2024
P&O Ferries dodaje nową jednostkę do floty. Połączy Wielką Brytanię z Belgią
Wrak XIX-wiecznego żaglowca z szampanem okradziony