W Polsce Unijna polityka dotycząca rybołówstwa doprowadziła do rujnacji tej dziedziny gospodarki – mówiła w czwartek w Parlamencie Europejskim eurodeputowana PiS Anna Zalewska w trakcie debaty pt. Oceany, różnorodność biologiczna i rybołówstwo.
Po tym, jak 1 marca rząd przyjął uchwałę zmieniającą lokalizację dla terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych z Gdyni na Gdańsk, w branży krążą spekulacje, gdzie stanie dokładnie.
Około 80 jednostek należących do rybaków przybrzeżnych wypłynęło w niedzielę na redę w portach w Kuźnicy, Łebie, Ustce i Darłowie w proteście ostrzegawczym. Rybacy manifestowali swoje niezadowolenie z działań Departamentu Rybołówstwa, które ich zdaniem zmierzają do likwidacji branży.
W związku z planowanymi znacznymi inwestycjami w portach polskich, które będą powiązane z Morską Energetyką Wiatrową, pojawia się zasadniczy problem źródeł ich finansowania. Rozwiązaniem tych problemów są najprzeróżniejsze pomysły, od dość karkołomnych jak koncepcja emisji obligacji przez Port Gdynia na budowę falochronu, co w istocie stanowi niedozwoloną pomoc publiczną, po plany budowy portu instalacyjnego w tym samym porcie w oparciu o wirtualną uchwałę Rady Ministrów w tym zakresie, której nikt nie widział, a do niedawna było
Hominum causa omne ius constitutum sit (wszelkie prawo ustanawia się ze względu na ludzi), tak mówi stara łacińska sentencja.
O co chodzi? Chodzi o pracę na statkach pod wygodnymi banderami. Otóż – o czym nie jest zbyt powszechnie wiadomo – marynarze zatrudnieni na tych statkach, nie mają ubezpieczeń społecznych. Armator na statku pod wygodną banderą może zatrudnić załogę statku płacąc gołe wynagrodzenie, bez tzw. uzusowienia. Które to uzusowienie, tak przy okazji, jest zmorą pracodawców a źrenicą oka związków zawodowych.
Koncepcja Trójmorza, przemysł stoczniowy i bezpieczeństwo morskie są wśród tematów 7. Międzynarodowego Kongresu Morskiego – mówił w czwartek w Szczecinie, inaugurując wydarzenie, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.
Polska jest przygotowana na twardy brexit, ale wolelibyśmy go uniknąć – powiedział PAP minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.
Wpływowy niemiecki europoseł Elmar Brok uważa, że Rosja nie dotrzyma swoich zobowiązań dotyczących kontynuacji tranzytu gazu przez Ukrainę, kiedy zostanie zakończona budowa rurociągu Nord Stream 2. Ma on połączyć rosyjski Wyborg z niemieckim Greifswaldem.
Europosłowie PiS są sceptyczni wobec dyrektywy dotyczącej Nord Stream 2. Europoseł Ryszard Czarnecki wskazuje, że regulacje pozostawiają szerokie pole do gry dla Niemców. Dyrektywa może faktycznie zalegalizować Nord Stream 2 - mówi z kolei europosłanka Jadwiga Wiśniewska.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości