Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych wykonało prace czerpalne i zasypowe w Świnoujściu. Działania te są częścią projektu pod nazwą „Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi morskiej energetyki wiatrowej”, który obejmuje budowę terminalu instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. PRCiP jest zaangażowane w projekt jako podwykonawca firmy PORR.
24 lipca odbyło się kolejne w tym roku posiedzenie komisji, w trakcie której przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, portów i urzędów morskich przedstawili stan inwestycji mających istotne znaczenie dla krajowej gospodarki. Szczególnie omawianym zagadnieniem była kwestia rozwoju infrastruktury dojazdowej do portów, w tym drogowej, kolejowej i rzecznej.
Port rybacki w Pucku będzie miał nowy falochron osłonowy i nabrzeże. Stosowny przetarg na budowę obu obiektów ogłosił Urząd Morski w Gdyni.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosił przetarg na wykonawcę przebudowy stanowiska promowego numer 4 w Świnoujściu.
W poniedziałek w Urzędzie Morskim w Szczecinie podpisano umowę na przygotowanie m.in. studium wykonalności i raportu środowiskowego dla wschodniego toru podejściowego do portu w Świnoujściu. Powstanie toru jest kluczowe dla budowy w Świnoujściu terminalu obsługującego wielkie kontenerowce.
Na budowie Morskiego Terminala Przeładunkowego przy Rafinerii Gdańskiej toczą się intensywne prace. We wschodniej części nabrzeża oraz na pomostach komunikacyjnych, zamontowano balustrady. Prace żelbetowe dla całej inwestycji zostały zakończone, a na ul. Sztutowskiej zakończono budowę nowo zaprojektowanego przepustu. Co zaplanowano na kolejne tygodnie robót?
W Świnoujściu na terenie przyszłego terminala instalacyjnego do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej rozpoczęły się prace czerpalne. Wykonują je holenderskie jednostki tj: pogłębiarka „Vox Ariane” oraz jednostka wspomagająca „Maas”.
Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na roboty pogłębiarskie na rzece Elbląg. Jest to IV Etap „Budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”.
Na przełomie roku powinno udać się wyłonić partnera do budowy portu zewnętrznego w Gdyni, zaś przyszły rok to perspektywa zawierania umowy oraz rozpoczynania prac - powiedział podczas konferencji w Gdyni ws. budowy portu zewnętrznego wiceminister w resorcie funduszy i polityki regionalnej Marcin Horała.
Trwają prace hydrotechniczne obejmujące przebudowę i umocnienie kanału Łuczańskiego (Giżyckiego). Zrealizowane już zostały roboty rozbiórkowe polegające m.in. na demontażu oczepów żelbetowych. Na ukończeniu jest zbrojenie i betonowanie nowych oczepów. Kolejnym kluczowym etapem będą roboty czerpalne mające na celu pogłębienie tej bardzo ważnej drogi w ramach szlaków wodnych Wielkich Jezior Mazurskich. Prace przebiegają zgodnie z założeniami wykonawcy. Całą modernizację realizuje Korporacja Budowlana DORACO.
MidOcean Energy z grupy EIG nabędzie dodatkowe 15% udziałów w Peru LNG od Hunt Oil Company
Svitzer składa zamówienie na pierwszy na świecie holownik metanolowy z napędem akumulatorowo-elektrycznym
ORP Gen. Kazimierz Pułaski w drodze na ćwiczenie "Northern Coast 2024" na Bałtyku
8. Flotylla Obrony Wybrzeża ma nowego szefa sztabu
W Austrii utrzymuje się poważna sytuacja powodziowa
Rosja zarobiła na zbożu z okupowanych ukraińskich terytoriów ok. 1 mld USD