Japońska firma transportowa Mitsui O.S.K. Lines (MOL) przekazała, że 10 lipca br. w stoczni Oshima Shipbuilding w Saikai (prefektura Nagasaki) zakończono budowę masowca ultramax o nazwie Green Winds. Jego wyjątkowość polega na tym, że jest drugą jednostką wyposażoną w system napędu wiatrowego Wind Challneger.
Chińska firma transportowa Cosco Shipping Lines poinformowała, że w morze wyszły jej dwa nowe nabytki, statki ro-ro z napędem dwupaliwowym Liao He Kou (IMO: 9991757) i Min Jiang Kou (IMO: 9991771). Mają być one największymi jednostkami tego typu, posiadającymi silniki zgodne z ideą dekarbonizacji branży morskiej.
Dotychczas w Portowej Straży Pożarnej Florian Karol Madej pełnił funkcję zastępcy dyrektora ds. szkoleniowych. Nowy dyrektor zastąpił na stanowisku Zdzisława Olechnowicza, który kierował spółką od 2008 roku.
Podczas wizyty w Odessie szef funduszu, Witalij Kowal poinformował o planowanej, kolejnej próbie przetargu w związku z sprzedażą portu handlowego Biełgorod-Dniestr. Mimo że ma być infrastruktura zdatna do użycia i zapewniająca dochody, władzom Ukrainy zależy na jego prywatyzacji, ale mimo starań wciąż nie znaleźli się chętni na zakup.
Biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting z siedzibą w Gdańsku zaprezentowało swoją koncepcję ekologicznego statku przeznaczonego do transportu ciekłego dwutlenku węgla CO2. RMDC 4580 LCO2 Carrier 12000m3 ma wpisywać się w koncepcje dekarbonizacji żeglugi, wykorzystując nowoczesne rozwiązania związane z wykorzystaniem nisko- i zeroemisyjnych środków napędu. W ten sposób jednostka transportowa ma jednocześnie wykonywać obowiązki zgodnie z przeznaczeniem oraz pozostawać przyjazną środowisku naturalnemu.
Chiny coraz baczniej przyglądają się możliwościom żeglugowym na dalekiej północy, wzdłuż wybrzeży Rosji. Portowa radiostacja w Tianjinie rozpoczęła nadawanie analiz i prognoz lodu morskiego dla Północnej Drogi Morskiej.
Przez Gdańsk przetoczyła się 28 czerwca gwałtowna ulewa połączona z silnym wiatrem i opadem gradu. Krótkie oberwanie chmury zostawiło po sobie ślady w postaci uszkodzeń czy zwalonych gałęzi drzew. Wśród najpoważniejszych skutków zdarzenia jest m.in. przewrócenie dźwigu na terenie dawnej Stoczni Gdańskiej, który nie wytrzymał naporu wiatru i wpadł do kanału portowego.
Kilka dni temu ruszył pociąg po torach nowo zbudowanej linii kolejowej łączącej Zatokę Perską z Morzem Kaspijskim. Zapewnia połączenie krajów przygranicznych Morza Kaspijskiego i Azji Środkowej z Oceanem Indyjskim. We wstępnej fazie połączenie umożliwi transport 7 mln ton towarów, a docelowo 10 mln ton. Znaczenie połączenia rośnie niebywale z chwilą ograniczenia żeglugi w Zatoce Adeńskiej i rosnącej wymiany między Rosją, Iranem oraz Indiami.
Służby prowadzą operację wydobycia dźwigu stoczniowego, który w piątek w godzinach popołudniowych wskutek wichury wpadł do kanału portowego w Gdańsku. Żegluga turystyczna w tym rejonie na czas działań jest wstrzymana – przekazała PAP Magdalena Kierzkowska z Urzędu Morskiego w Gdyni.
Drugi rok z rzędu polska branża transportowa zmaga się z kryzysem, problem jest na tyle poważny, że przedsiębiorcy po raz pierwszy w historii oczekują wsparcia rządu - pisze w poniedziałek 'Dziennik Gazeta Prawna".
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri