Brytyjski Port Felixstowe przywitał Ane Maersk, pierwszy na świecie duży kontenerowiec zasilany metanolem. To także pierwsze zawinięcie tego statku do portu w Europie Zachodniej w ramach ustalonej trasy żeglugowej, która wpisuje się w ideę dekarbonizacji żeglugi i branży morskiej.
Należący do A.P. Moller – Maersk statek o nazwie Mumbai Maersk ustanowił nowy rekord jednostki o najgłębszym zanurzeniu, jaka zawinęła do portu Felixstowe w Wielkiej Brytanii. Wpisuje się to w modernizację portów morskich celem przystosowania ich do przyjmowania coraz większych statków transportujących kontenery. Rekord został ustanowiony zaledwie cztery tygodnie po ogłoszeniu zakończenia wartego 130 milionów funtów projektu mającego na celu pogłębienie podejść do portu i jego głównych stanowisk dla kontenerów.
O tym, że czas to pieniądz wiedzą dokładnie pracownicy portów. Gdynia Container Terminal (GCT), który jest częścią międzynarodowej grupy Hutchison Ports, pracuje nad wdrożeniem ułatwień i oszczędności z wykorzystaniem supernowoczesnych technologii 5G. Jak szybka sieć może usprawnić pracę na terenie gdyńskiego portu?
Brak kierowców ciężarówek w połączeniu z rosnącym wszędzie na świecie popytem na towary spowodował zakorkowanie największego brytyjskiego portu towarowego w Felixstowe.
Zastosowanie 5G w portach to reakcja na potrzeby klientów, szansa na optymalizację pracy terminali, bezpieczeństwo i wymierne oszczędności. Porty bez 5G wypadną z rynku – to najkrótsza konkluzja panelu „Enable Automation and AI with Wired and Wireless Connectivity”, który odbył się w ramach niedawno zakończonej Smart Digital Ports of the Future 2021 Spring Edition.
W styczniu eksport z Wielkiej Brytanii do Unii Europejskiej przez brytyjskie porty spadł o 68 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem 2020 r. - poinformowało w niedzielę brytyjskie stowarzyszenie przewoźników drogowych RHA.
Brytyjski Port Felixstowe zamierza wykorzystywać technologię 5G oraz Internet Rzeczy (IoT) w ramach rządowego „Programu prób i testów 5G”.
Wraz z rozwojem popularności przewozu drobnicy w kontenerach na świecie pojawiło się mnóstwo terminali przeznaczonych tylko do obsługi tych ładunków. Dziś przyjrzymy się drugiej piątce obiektów położonych w Europie. Warto wspomnieć, że Gdańsk znajduje się na 20 miejscu tej listy.
CSCL Globe, największy kontenerowiec świata, zawinął do portu Felixstowe. Jednostka o długości 400m, szerokości 58,6m oraz głębokości 30,5m ma wielkość 4 boisk piłkarskich i ładowność nominalną 19,000 TEU.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości